Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpta appar i ny iPhone
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag och min bror satt idag och snackade om vad som händer med alla köpta appar om man säljer sin iPhone och köper en ny. Kan man lägga in apparna i den nya iPhonen utan att betala igen? Ligger dom kvar i den gamla telefonen också? I så fall kan man ju kopiera apparna till hur många telefoner som helst. Eller har fungerar det?
Appar du köpt med konto1 till telefon1 kan du ladda ned igen till telefon2 med konto1. Om du säljer telefon1 kan köparen inte starta apparna, om han/hon loggat in på SITT konto. Har du två iPhones så kan du logga in med konto1 på båda och alltså ladda ned samma betal-app till två telefoner till kostnaden av 1 app
@freebo 64128 wrote:
Appar du köpt med konto1 till telefon1 kan du ladda ned igen till telefon2 med konto1. Om du säljer telefon1 kan köparen inte starta apparna, om han/hon loggat in på SITT konto. Har du två iPhones så kan du logga in med konto1 på båda och alltså ladda ned samma betal-app till två telefoner till kostnaden av 1 app
Ok, och köparen måste logga in på sitt konto när han/hon sätter i ett annat SIM-kort eller? Annars kan väl han/hon skita i att synka sin telefon med iTunes och använda “mina” appar i all evighet. Eller hur funkar det?
@h2so4jb 64142 wrote:
Ok, och köparen måste logga in på sitt konto när han/hon sätter i ett annat SIM-kort eller? Annars kan väl han/hon skita i att synka sin telefon med iTunes och använda “mina” appar i all evighet. Eller hur funkar det?
Ja så länge köparen inte synckar med iTunes med annat konto så kan dina appar användas i all evighet
@freebo 64128 wrote:
Gäller detta även dyra appar som tex navigerings programvara?
Om jag inte tänker köpa appar, men synka kalendrar till dator och gmail.
Vore det bra med en kompis med massor av appar och synka en gång?
Finns någon sådan kompis i norrort 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.