Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Köpte precis en iPhone 3G från eBay!
-
AuthorPosts
-
Gjorde slag i saken precis och köpte en iPhone 3G 8GB från eBay.
Det gick totalt på 3900:- inkl. frakt. Ganska bra pris tycker jag! Ska bli väldigt intressant! Den är fortfarande i lådan och inplastad.Ska ta och läsa på om hur det funkar med sim-upplåsning, och sen kommer väl nån mjukvaruupplåsning om ett par månader.
Tänkte sälja iPod Touchen jag har nu och använda iPhonen som en iPod tills att det går att låsa upp den.Intressant – håll oss uppdaterade!
Har du länk till auktionen?
@iPhoneinfo.se 10321 wrote:
Intressant – håll oss uppdaterade!
Har du länk till auktionen?
Det ska jag göra! Han skulle skicka den nu i helgen
Här är länken new iphone 3G/8GB new sealed in box =free shiping USA= – eBay (item 270269437697 end time Aug-31-08 11:28:09 PDT)
Köpte också från ebay exakt likadan som din men med 16 gb. Har provat ett flertal sim men inget har fungerat. Får ett från MrGizmo på fredag eller måndag, jag får prova det med, funkar inte det får man väl sitta vackert och vänta på mjukvaruupplåsning. Lycka till
@storpack 10341 wrote:
Köpte också från ebay exakt likadan som din men med 16 gb. Har provat ett flertal sim men inget har fungerat. Får ett från MrGizmo på fredag eller måndag, jag får prova det med, funkar inte det får man väl sitta vackert och vänta på mjukvaruupplåsning. Lycka till
Hur mkt fick du betala för din? Hade inte riktigt råd med 16GBarn. Kanske uppgraderar nångång.
Berätta gärna om MrGizmo-prylen sen så får man veta hur den fungerar.
Men du kommer åt iPod-funktionen ändå?
@storpack 10351 wrote:
5500 sek + 99 sek frakt.
Gå in på MrGizmo och kolla på chippet. Jag vet inte om det kommer att fungera men jag rapporterar när jag fått den. Ja jag kommer åt ipodfunktionen ändå med det är ju en ganska dyr iphoneBra precis ändå!
Hehe, jo rätt dyr iPod. Jag har en iPod Touch nu som jag tänkte sälja så jag tänkte använda iPhonen som en iPod tills dess att den går att låsa upp.
Ska bli väldigt intressant att få veta hur Gizmo-kortet funkar och om det är svårt.Trött på Telia?
Med hjälp av denna lösning kan du använda vilket kort du vill i din iPhone 3G.
3G & 2G I-smartphone Sim-unlock.
Fungerar med iPhone 2.0, 2.01 och 2.02
Äntligen här är testad med och fungerar till 100% med
Comviq 3G kort .
Comviq 2G kort
Teleonor 3G
Telenor 2G
Telenor 2 pin kort
Tre
Perfekt! Då kan jag kasta min Motorola-lur och köra iPhone på mitt abonnemang! Måste bara kolla hur mkt frisurf kostar, för det är ett måste om man har iPhone i mitt tycke.
håll oss gärna uppdaterade om hur det går med den där sim-unlocken från MrGizmo.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.