Kör någon med Halebop 3G kort?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kör någon med Halebop 3G kort?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 461

Jag fick mitt Halebop 3G kort idag men jag får det inte till att fungera jag får varken edge eller 3G.
    Jag gick in på Inställningar/Allmänt/Nätverk/Mobilt datanätverk på APN har jag provat: online.telia.se och halebop.telia.se på användarnamn och lösen har jag tomt.På sidan Inställningar/Allmänt/Nätverk så är Data-roaming på och aktivera 3G.MMS kan jag inte heller skicka för det går nog via edge eller 3G med.På Swirly MMS har jag inställningarna:

Telia and Halebop (Sweden)
    MMSC: [url]http://mmss[/url]
    Proxy: 193.209.134.132:8080
    MMS-APN: mms.telia.se
    Username: mms
    Password: telia

Är det någon som har något tips?

Al3x
    Member
    Post count: 272

Du har väl ett rebel kort eller liknande kort?

Al3x
    Member

Al3x
    Member

MrCabelguy
    Member

Det var med ett kort som heter Gevey-3G till min Iphone.
    Kan det vara kortet som blockerar på något vis?

MrCabelguy
    Member

MrCabelguy
    Member

Shiivaz
    Member
    Post count: 66

En vän kör med rebel sim och det funkar prima då, med kortet du har vet jag inget om tyvärr

Shiivaz
    Member

En vän kör med rebel sim och det funkar prima då, med kortet du har vet jag inget om tyvärr

Shiivaz
    Member

MrCabelguy
    Member

Jag har lokaliserat felet och det var något fel med mitt nya 3G kort från Halebop för jag testade det hos en kompis igår och det funkade inte där heller och hans fungerande Halebop 3G kort stoppade jag i min telefon och då funkade det klockrent så nu är det bara att vänta in ett nytt simkort.

MrCabelguy
    Member

Jag har lokaliserat felet och det var något fel med mitt nya 3G kort från Halebop för jag testade det hos en kompis igår och det funkade inte där heller och hans fungerande Halebop 3G kort stoppade jag i min telefon och då funkade det klockrent så nu är det bara att vänta in ett nytt simkort.

MrCabelguy
    Member

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.