Köra min svenska iphone i Thailand

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Köra min svenska iphone i Thailand

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej!

Har funderingar kring att låsa upp min iphone (som idag är låst till Telia) för att kunna använda den i Thailand med något lokalt abonnemang.

Är det någon som vet om det funkar att göra så?

Om jag använder ett thailändskt abonnemang på plats i Thailand, har jag ändå tillgång till alla apps och tjänster jag redan har i telefonen?

Finns det några risker med att låsa upp telefonen för att köra med den i Thailand?

Någon som redan har testat?

muffins
    Member
    Post count: 1906

Ja du kan låsa upp den och använda ett lokalt simkort från thailand när du är där utan problem.
    Ja du har tillgång till alla de apps som du har på telefonen.

Finns inge risker med att låsa upp den för användning i thailand. Lika stor risk som om du låser upp den för att använda den i Sverige.

Sabay
    Member
    Post count: 5

Då kör jag på det. Låser upp telefonen och tar med den i vinter till Thailand och sol och värme…:)

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@sabay 50875 wrote:

Då kör jag på det. Låser upp telefonen och tar med den i vinter till Thailand och sol och värme…:)

Se till att du inte har Data-roaming aktivierat. Det kan bli riktigt dyrt då många applikationer använder mobilt nätverksdata. Finns massor med wifi hotspots i Thailand, använd dem istället.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@ponyboy 50881 wrote:

Se till att du inte har Data-roaming aktivierat. Det kan bli riktigt dyrt då många applikationer använder mobilt nätverksdata. Finns massor med wifi hotspots i Thailand, använd dem istället.

Han ska använda Thai-SIM

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 50884 wrote:

Han ska använda Thai-SIM

D´OH!!!

Freebo
    Member
    Post count: 4365
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.