Kostar wi-fi?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kostar wi-fi?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej!

Har precis köpt en iphone 3g.
    Nu undrar jag följande:
    Är det inte så om jag ska komma in på ett wi-fi nät som kostar pengar, så måste jag själv logga in på detta?
    Alltså om jag kommer in på ett wi-fi nät utan att logga in så är det gratis.

Nästa fråga:

Om jag åker utomlands och kopplar bort roaming. Då kan jag fortfarande komma in på wi-fi näten?

Tack för att ni tar er tid och ger svar till mig..

Hälsningar
    Jerry

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen Jerry

Precis, så länge du inte tvingas logga in eller ange kreditkortsnummer som t.ex. på en flygplats för att komma på ett WLAN så är det gratis

Att slå av Roaming, vilket är klokt under resor utomlands, påverkar inte möjligheten att surfa via Wifi

Macys
    Member
    Post count: 114

min Roaming e alltid av på 3GS :S

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@macys 57041 wrote:

min Roaming e alltid av på 3GS :S

Jaha? Det ska funka även utan men det gör så att det inte dras internettrafik utan att du är med på det..

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

jag var i danmark och har tre det kostar inget surfen. men jag var tvungen att starta dataroamingen för så fort du lämnar hemma nätverket går det inte att surfa med den avstängd.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@frodo_74 57071 wrote:

jag var i danmark och har tre det kostar inget surfen. men jag var tvungen att starta dataroamingen för så fort du lämnar hemma nätverket går det inte att surfa med den avstängd.

Alltså hela Tres koncept är idiotisk. Hur kan man begränsa sig till bara 3G nätverk. Stänger man av 3G kan man inte ringa/ta emot samtal, är man i ett område/land där det inte finns 3G så igen samma sak.

Frodo_74
    Member

stämmer det det visste jag inte måste jag ringa och kolla med tre

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@ponyboy 57073 wrote:

Alltså hela Tres koncept är idiotisk. Hur kan man begränsa sig till bara 3G nätverk. Stänger man av 3G kan man inte ringa/ta emot samtal, är man i ett område/land där det inte finns 3G så igen samma sak.

Visst är det kanske lite konstigt att dom bara har 3G. Men seriöst. På vilka ställen som du brukar besöka har inte 3G? :p

Freebo
    Member

Fler ställen än vad som verkar rimligt för det du betalar TRE?

Frodo_74
    Member

har kollat runt på 3 hemsida du kan använda deras mobiler i utlandet även om de inte har 3g. där och är det inte utbyggt hä i sverige så använder de telenors 2g nät läst på 3hemsida.

Freebo
    Member

@frodo_74 57182 wrote:

har kollat runt på 3 hemsida du kan använda deras mobiler i utlandet även om de inte har 3g. där och är det inte utbyggt hä i sverige så använder de telenors 2g nät läst på 3hemsida.

yes men på ytterst begränsade platser, ring och be dem om 2G täckningskarta =)

När skall folk inse att deras tjänst är ett stort skämt? Man kan raljera i reklamfilmer om “Telejack – Nej Tack” och markandsföra sig som ngt nytt jmfrt med Televerket men vafan – ge kunderna täckning istället.

Frodo_74
    Member

jag har inte haft problem med min täckning ännu men får se om jag kommer få det

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 57183 wrote:

yes men på ytterst begränsade platser, ring och be dem om 2G täckningskarta =)

När skall folk inse att deras tjänst är ett stort skämt? Man kan raljera i reklamfilmer om “Telejack – Nej Tack” och markandsföra sig som ngt nytt jmfrt med Televerket men vafan – ge kunderna täckning istället.

“Fail – Ja tack”?

De är för underbara.. Visst vissa failmodeller finns endast hos dem men då är de brandade å massa skit.. SUCK!

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@freebo 57180 wrote:

Fler ställen än vad som verkar rimligt för det du betalar TRE?

Kanske vi i Skåne som är extremt utvecklade då jag aldrig har haft problem med täckningen här nere, om man inte går ner i en källare osv.
    Payar 399 kr i månaden. Fri Surf ingår, köper till 99 kr för gratis sms, som dras från din pott. 300 kr kvar att ringa för, helt perfekt för mig:cool:

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.