Kostnad att surfa med Telia kontantkort?

Front page Forums Övriga ämnen Kostnad att surfa med Telia kontantkort?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej, ny här på forumet, så ifall frågan är ställd ber jag om ursäkt för att jag inte hittade det via söktjänsten.
    Nåväl, på måndag ska jag eventuellt få ta över polarens 2G då han just köpt en 3G, och idag har jag kontantkort från Telia.
    Jag har varit inne på Telias hemsida och försökt ta reda på vad trafiken kostar med dem, men inte lyckats klura ut det.
    Sen är väl frågan om kostnaden så klart relaterat till mängden data som man skickar genom deras nät, så långt är jag med, men hur mycket data kan det bli om man surfar ca 1 timme om dagen? På ett ungefär.

Tack på förhand.
    Mvh/ Jimmy.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Ganska mycket, kommer bli saftiga räkningar.
    1h om dagen i 1 månad, jag skulle gissa på tusentals kronor ..

Laggeman
    Member

@thian 31197 wrote:

Ganska mycket, kommer bli saftiga räkningar.
    1h om dagen i 1 månad, jag skulle gissa på tusentals kronor ..

Tack för svaret!
    Mao så hade det varit direkt lönsamt att skaffa någon form av abonnemang istället?
    Som det är idag så ringer jag väldigt lite, sms’ar däremot en hel del, och kör med sms-till-alla för 99kr i månaden. Samtalskostnaden uppgår till kanske max 50kr.
    Hur mycket data använder ni andra? Finns det någon trafikmätare där man kan se hur mycket man surfar upp?

*Edit: Var just i kontakt med Telia kundtjänst, där fick jag veta att de har en maxtaxa på 9kr/dygn, annars kostar det 20kr/MB (hur det nu går ihop). Men iaf så kostar det mig isf max 270kr/månad.
    thumbup.gif

steffe
    Member
    Post count: 2452

Stämmer.Det blir nog billigare med nåt surfanonnemang.

imported_Thian
    Member

@laggeman 31198 wrote:

*Edit: Var just i kontakt med Telia kundtjänst, där fick jag veta att de har en maxtaxa på 9kr/dygn, annars kostar det 20kr/MB (hur det nu går ihop). Men iaf så kostar det mig isf max 270kr/månad.
    thumbup.gif

Gäller inte maxtaxan bara imin,imidi,imaxi då ?

brorzan
    Member
    Post count: 121

Du har en maxtaxa på 9:-/dygn på kontantkortet. Mer än så blir det inte, så länge som det inte är FTP eller IP-telefoni som du kör.

Laggeman
    Member

@thian 31211 wrote:

Gäller inte maxtaxan bara imin,imidi,imaxi då ?

Inte som jag fick reda på iaf. JAg frågade mer än en gång om det även gällde för kontantkort, eftersom det är det jag använder, och fick då svaret att det gällde även för mig.

@# brorzan 31261 wrote:

Du har en maxtaxa på 9:-/dygn på kontantkortet. Mer än så blir det inte, så länge som det inte är FTP eller IP-telefoni som du kör.

Precis. Nej, jag är mest intresserad utav att kunna kolla upp lite saker om man är ute och handlar, typ pricerunner och liknande, så det är småsaker det gäller, inga stora saker.

Tack för svaren!

imported_Thian
    Member

@laggeman 31279 wrote:

Inte som jag fick reda på iaf. JAg frågade mer än en gång om det även gällde för kontantkort, eftersom det är det jag använder, och fick då svaret att det gällde även för mig.!

Det är ju riktigt bra.

bara att köra på då 🙂

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.