kostnad när man använder en app??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Operatörer & abonnemang kostnad när man använder en app??

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!
    Jag är ny här på forumet och har ägt en Iphone i 3 dagar:) Jag har inte ett abonnemang med fri surf utan bara ett vanligt “prata på” abonnemang via telia med surf för max 9kr per dygn. Det jag undrar över (för jag är inte så haj på detta än) är om jag laddar ner en tex gratisapp som spel eller något annat. Hur är det när man utnyttjar den då. Tickar det pengar då varje gång?

Hälsn Tussie

Frodo_74
    Member
    Post count: 33

plockar du ner apps från app store via iphonen så drar den internettrafik, och vissa apps använder internet när du använder de. 😛

dvs det kostar pengar

kenjon
    Member
    Post count: 64

@tussie 54815 wrote:

Hej!
    Jag är ny här på forumet och har ägt en Iphone i 3 dagar:) Jag har inte ett abonnemang med fri surf utan bara ett vanligt “prata på” abonnemang via telia med surf för max 9kr per dygn. Det jag undrar över (för jag är inte så haj på detta än) är om jag laddar ner en tex gratisapp som spel eller något annat. Hur är det när man utnyttjar den då. Tickar det pengar då varje gång?

Hälsn Tussie

Det beror ju på vad det är för en app….
    Ett vanligt spel kostar i regel inget, men t ex ett chattprogram kostar ju, då den använder Internet för att du ska ha någon nytta av det. Och eftersom du inte har fri surf så kommer det att belasta din teleräkning.
    Det som är det svåra är att veta om appen använder Internet eller inte…. en del kan göra det i “bakgrunden” för att kolla nya saker/tillbehör till din app. Men appen i sej kostar inget att använda om den var gratis när du laddade ner den.

Edit: jag måste skaffa en snabbare anslutning, det tar för lång tid att skicka mina svar…

tussie
    Member
    Post count: 2

ok, men finns det något sätt att se om dom använder internet när man använder programmen. Eller nu kanske det är så att jag ska sätta min och läsa all information som står om appen innan jag frågar hihi. Men shit vad det är bra med ett forum alltså.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.