Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Kraschad Iphone 3g – upplåsning
-
AuthorPosts
-
Helloo!
Hade uppdaterat min iphone 3g gamla versionen till 4.0 via steffeiphones forumtråd tidigare. (använde ispw som han länkade till)
Men då luren inte fann något nät så gav jag upp hoppet och kollade mitt kvitto och såg att jag kunde låsa upp den från operatören. gått mer än 12 månader.Ringde telias support som bad mig att återställa iphonen helt och hållet vilket jag nu gjorde och det är nu det allra roligaste börjar!
Återställde helt och uppdaterade via itunes till 4.0 utan steffes ispw.luren restartas men sen hittar inte itunes telefonen.
Det enda som dyker upp på skärmen är ett felmeddelande som säger att det tog för lång tid för att ansluta till itunes store. var god kontrollera nätverksintsällningarna. Det lustiga är att itunes store funkar och internet likaså.Skärmen visar den sedvanliga usb sladden till itunesloggan.
enda som syns på itunes är en liten iphone ikon som heter iphone och felmeddelandet i mitten av skärmen.
Ringde idioterna i telia som var på väg att hjälpa mig tills jag uppgav ett comviq nummer. då sa hon att dem inte har nån support för min iphone då den inte har ett teliaabonnemang. på kvittot står ett telia nummer till den tidigare ägaren och hans abonnemang är på 24mån. dvs ett år kvar. men nu hjälper inte telia mig pga att jag inte har telia i iphonen.
sa att allt började med deras idiotiska upplåsning som kostat mig 300kr men hon gav mig det döva örat.
Någon som vet vad man bör göra för att komma underbukt med detta problem?
Ska jag vända mig till telias support igen och uppge den tidigare ägarens telianummer eller ska jag vända mig till GEAB där telen köptes in ifrån för reparation?
Bör noteras är att hon sa att telefonen möjligen har kraschat.
Så vad säger Ni gott folk?
Ledsen för den långa dramaberättelsen men ju detaljerat desto bättre inblick 😎 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.