Kunde inte aktivera mobilt datanätverk?! Hjälp!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kunde inte aktivera mobilt datanätverk?! Hjälp!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 47

Hej!

Har precis köpt en Iohone 3gs 16gb och kör med tele 2 fri surf den ör upplåst med cydia tror jag?

kan ringa smsa men inte surfa eller gå ut på cydia eller appstore, får upp ett felmedelande som lyder enligt rubrik.

Vad är det för fel? läste något om edge men har ingen aning om vad det är.

Har 3g mottagning med.

Snabba svar uppskattas är totalt ny på detta.

Vänligen

bozz
    Member
    Post count: 1199

@wallden_66 50911 wrote:

Hej!

Har precis köpt en Iohone 3gs 16gb och kör med tele 2 fri surf den ör upplåst med cydia tror jag?

kan ringa smsa men inte surfa eller gå ut på cydia eller appstore, får upp ett felmedelande som lyder enligt rubrik.

Vad är det för fel? läste något om edge men har ingen aning om vad det är.

Har 3g mottagning med.

Snabba svar uppskattas är totalt ny på detta.

Vänligen

Det kan vara så att du har fel APN. Gå in på Inställningar-Allmänt-Nätverk. Testa först att Återställa inställningar, funkar inte det kolla så att du har rätt APN. Tele2 har internet.tele2.se. Detta ska stå efter APN under Mobildata i Inställningar-Allmänt-Nätverk.
    Ta även en titt i denna tråd: https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/4085-apn-samlingstrad.html

wallden_66
    Member

Tack! Skall genast testa, är det ngt annat än APN jag borde fylla i?

wallden_66
    Member

Men fyyy vad glad jag blev!! tusen tack för den snabba hjälpen, Klockrent! :laugh:

Mod kan låsa.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.