Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Laddare.
-
AuthorPosts
-
Hejsan. Jag har en Iphone 2g som jag köpte av en kompis. Jag vet inte om den är snodd eller så för jag fick bara med usb kabeln och inte laddare och sånt.
Just nu laddar jag den genom datorn men jag har hört att den inte ger fullt batteri då? Så jag undrar om jag ska köpa denna iPhone Dockningsstation – iPhoneButiken
Men när jag tittar på den där så måste man endå koppla den där till datorn och kommer jag då få fullt batteri av den?
Tack för svar 🙂Edit : btw så har jag en sån här och undrar om den kan användas?
http://img519.imageshack.us/img519/8821/img0057js8.jpg“AC-DC ADAPTER
INPUT:100-240VAC 50/60Hz
0.5A Max
OUTPUT:DC5V—300mA”
Så står det på texten om någon vet om iphonen får för mycket eller för lite ström från den?Jag har då inte märkt någon skillnad mellan att ladda från usb eller med vanliga laddaren.
Däremot fungerar det inte att ladda alls om jag kopplar den till min usb-hub.Jaha :confused:
För vad jag har hört så är det längre längd om man tankar med elutag än från datorn.Det är absolute ingen skillnad att ladda med eluttag lr datorn. Du får samma strömmängd från båda. Det som kan påverka är att medans man laddar ska man inte hålla på och synka den med datorn lr avända olika apps för då kan du få sämre laddning.
Du kanske ska fråga din “kompis” om den är snodd eller inte, väldigt dumt att inte veta om man går runt med stöldgods lr inte.
@ponyboy 13086 wrote:
Det är absolute ingen skillnad att ladda med eluttag lr datorn. Du får samma strömmängd från båda. Det som kan påverka är att medans man laddar ska man inte hålla på och synka den med datorn lr avända olika apps för då kan du få sämre laddning.
Du kanske ska fråga din “kompis” om den är snodd eller inte, väldigt dumt att inte veta om man går runt med stöldgods lr inte.
Tack för svaret.
Jag vill gärna inte fråga eftersom jag är nöjd med min iphone och vill inte bli av med den på något sett 😮
Ha den inte kopplad till datorn när datorn är avstängd. Då laddas iPhonen ur ganska fort, jag vet dock inte varför.
@iPhoneinfo.se 13089 wrote:
Ha den inte kopplad till datorn när datorn är avstängd. Då laddas iPhonen ur ganska fort, jag vet dock inte varför.
Det kan kanske vara för att datorn drar störm från Iphonen eller något så :P?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.