Laddning av iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Laddning av iPhone

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 125

Hej,

Jag har sen jag skaffat min iPhone alltid haft mp3 igång på jobbet och under den tiden alltid haft telefonen inkopplad. Så här gjorde jag hela tiden med min gamla nano.

Nu undrar jag om nån teknisk kunnig kan avråda mig från detta?

Lithiumbatterier ska väl oftast få ladda ur helt, från 100% till 0% nån gång / månad och detta kommer den få göra när jag känner för det…

Men är detta skadligt användande??

steffe
    Member
    Post count: 2452

Har en känsla av att laddningsregulatorn i iphonen går över på underhållsladdning när batteriet är fullt.

stab
    Member
    Post count: 17

Ett li-ion batteri mår inte alls bra av att bli helt urladdat. Kan tom gå sönder då. Dock ska det inte gå att laddda ur batteriet själv till 100% då det ska ha ett inbyggt skydd mot det. Fördelarna med dessa batteriet är att de går att ladda precis hur som helst då de saknar minneseffekt som de äldre batterierna hade. Den totala livslängden är dock lite kortare

Zike
    Member
    Post count: 571

li-ion batterier mår som sagt bäst att alltid ligga över 20% för att må bäst, MEN var trettionde laddningscykel (ej var trettionde dag) skall batteriet helst ladda ur helt, för att sedan laddas upp till 100%

stab
    Member
    Post count: 17

mkt bra info om li-ion batterier för er som inte har några problem med engelskan Lithium-ion battery – Wikipedia, the free encyclopedia

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Det går inte att ladda ur iPhonen helt oavsett jailbreak eller applikation. Den stänger av sig själv vid 3%.
    När den har stängt av sig själv så börjar du ladda.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.