Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Laddning
-
AuthorPosts
-
Någon som vet vad man kan göra åt att iphone inte laddar färdigt utan fastnar på ca 80 %
@deaah 1472 wrote:
Någon som vet vad man kan göra åt att iphone inte laddar färdigt utan fastnar på ca 80 %
Sluta surfa på den samtidigt som du laddar den? 😉
Har du testat att koppla in den i väggladdaren? Det går helt sjukt fort att ladda den på det sättet, du kanske bara har för många USB-prylar inkopplade i datorn… Det är inte för inte som USB-hubbar brukar komma med väggadaptrar 😉
grunnade över den laddaren lite, det står 110-230 volt så då borde man kunna köra den här med fast med en adapter utan att nått brinner upp.
@deaah 1476 wrote:
grunnade över den laddaren lite, det står 110-230 volt så då borde man kunna köra den här med fast med en adapter utan att nått brinner upp.
Korrekt, det enda du behöver är en sån här: http://www.allelectronics.com/images/gold/full/AP-EU.jpg
jag såg någonstans att man kan byta ut den amerikanska delen i laddaren mot en svensk om man har lust med det, finns tydligen i vilken mac affär som helst
@deaah 1481 wrote:
jag såg någonstans att man kan byta ut den amerikanska delen i laddaren mot en svensk om man har lust med det, finns tydligen i vilken mac affär som helst
Det gör du ju som du vill med, antingen lägger du en tia på en sådan som jag visade, eller 150 spänn på en europeisk duckhead…
@jagarda 1495 wrote:
vad kallas denna adapter, skulle du vara vänlig och länka till t.ex. clas ohlson eller liknande så man inte går ut och köper fel? =)
Jag har ingen som helst aning om vad de heter faktiskt 🙂 Men det är helt omöjligt att köpa fel. Det är bara att säga att du har en laddare med amerikanska kontakter som du vill använda i Sverige, och låt dem ICKE sälja på dig nån stor jäkla transformator, det behövs bara för TV-apparater, stereos och så vidare (som inte har egna transformatorer). Alla slags laddare som det står 110/220 på funkar överallt utan att behöva ändra strömstyrka…
Amerikansk hona till svensk hane, finns på kjell o company där har jag köpt min!!
// h
Det finns även i vilken mac affär som helst för det är samma laddare som till ituch, kostar 150 kr ( dyrt för en liten plastmojj )
Jag har ingen iphone själv men funderar starkt på att köpa en, det jag undrar är om det är samma “kontakt input” i iphonen som det är i ipod nano?
Om man isåfall skulle kunna använda väggladdaren jag har till min ipod nano även till iphonen för att ladda den?@marer 1615 wrote:
Jag har ingen iphone själv men funderar starkt på att köpa en, det jag undrar är om det är samma “kontakt input” i iphonen som det är i ipod nano?
Om man isåfall skulle kunna använda väggladdaren jag har till min ipod nano även till iphonen för att ladda den?Ja. Det funkar.
Jag köpte en duckhead på tradera av den här snubben:
DUCKHEAD Strömadapter till IPHONE/IPHONE 3G & Mac/Apple på Tradera.
Den funkar men ser inte ut som på bilden (bilden är en orginalduckhead, den man får skickad är ett plagiat som är helvit (skär sig mot den applevita färgen) och inte heller passar perfekt rent fysiskt i kontakten. Den passar dock tillräckligt bra för att fungera men jag tyckte det var värt att nämna att det INTE är samma duckhead som på bilden om någon annan nu är inne på att köpa från den här snubben.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.