Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Laga din iPhone 4 själv, kör reservdelar billigare
-
AuthorPosts
-
Börjar dyka upp lite billiga delar till iPhone 4, fyller på allt efter som.
Priserna är inklusive frakt från hong kong, de har rätt mycke annat roligt också 🙂Skal i stål utan äpple logga.
Svart
DealExtreme: $5.90 Replacement Metal Backside Cover for iPhone 4 – Black
Vitt
DealExtreme: $5.90 Replacement Metal Backside Cover for iPhone 4 – White
Skal i stål istället för glas, lite dyrare, finns för 5 dollar också.
Vitt
DealExtreme: $86.30 Genuine Replacement Metal Backside Cover for iPhone 4 – White
Svart
DealExtreme: $82.90 Genuine Replacement Metal Backside Cover for iPhone 4 – Black
Mittendel av telefonen
DealExtreme: $40.60 Genuine Replacement Middle Plate for iPhone 4 – Black + Silver
Alu mittendel
DealExtreme: $23.60 Genuine Repair Part Replacement Aluminum Middle Plate for iPhone 4
Hörlursbyte
DealExtreme: $11.70 Genuine Apple iPhone 4 Replacement Earphone Jack Module
Edit1:
LCD screen cover till iPhone 4, ~65kr ink frakt.
DealExtreme: $8.80 Repair Parts Replacement LCD Screen Cover Faceplate for iPhone 4
Edit2:
Touch screen replace, tror de är med digitizer, svart och vit finns.
DealExtreme: $58.40 Genuine iPhone 4 Repair Part Replacement Touch Screen (Black)
DealExtreme: $58.40 Genuine iPhone 4 Repair Part Replacement Touch Screen (White)
Edit3:
Batteri 1420mAh för iPhone 4 – Black
DealExtreme: $15.90 Genuine Replacement 1420mAh Battery for iPhone 4 – Black
Dock kontakt för byte
DealExtreme: $13.80 Genuine Repair Parts Replacement Dock Connector for iPhone 4 – Black + Silver
Micro sim hållare
DealExtreme: $6.10 Genuine Repair Parts Replacement Micro Sim Card Tray/Slot for iPhone 4 – Silver
rätt intressant! Jag gillar verkligen tanken på att ha en metall-baksida!
Och om man skruvar i sin iPhone så bryter man klistermärket som garanterar garantin.
Alltså ni utan garanti kan göra vad ni vill.
Detta blir väl mest intressant om man faktiskt tappat sönder telefonen..
Vi har i veckan börjat med reservdelar till iPhone 4 vi har dock bara original
@iPhoneReservdelar.se 72294 wrote:
Trevligt att veta de, direkt från foxconn då antar jag.
–
mossarelli.
Jag antar att folk förstår vid detta laget “2010” att man fu**r upp garantin om man öppnar och pillar själv, så de lär inte komma som en suprice, sen att folk kanske försöker fula sig o säga att de inte pillat är en annan sak.@barateau 72624 wrote:
Trevligt att veta de, direkt från foxconn då antar jag.
–
mossarelli.
Jag antar att folk förstår vid detta laget “2010” att man fu**r upp garantin om man öppnar och pillar själv, så de lär inte komma som en suprice, sen att folk kanske försöker fula sig o säga att de inte pillat är en annan sak.Jag har hängt på detta forumet i två år. En utav de vanliga frågorna är om man fuckar garantin när man lagar den själv. Alla på forumet som kommer hit första gången kan inte lika mycket som du och jag Mr.
@mossarelli 72721 wrote:
Jag har hängt på detta forumet i två år. En utav de vanliga frågorna är om man fuckar garantin när man lagar den själv. Alla på forumet som kommer hit första gången kan inte lika mycket som du och jag Mr.
Tänkte mer att de är “vett” inte kunskap. 🙂
Kant skydd
Vi får in vita original glas bakstycke eller batteri lock som de också kallas
De kommer in den 20 begränsat antal dockLagt till dock kontakt, micro sim hållare och batteri i första inlägget nu.
Vi har fått höra att det inte finns nån “warranty seal” under själva batterilocket så det ska vara fritt fram att byta den.
@iPhoneReservdelar.se 74205 wrote:
Vi har fått höra att det inte finns nån “warranty seal” under själva batterilocket så det ska vara fritt fram att byta den.
Hur säker är den källan?
Gannska..
Enligt de så finns det en varningslapp under batteriluckan som varnar för att garanin inte gäller om man fortsätter skruva..
Nån med iPhone 4 som är villig att bekräfta detta ?@iPhoneReservdelar.se 74258 wrote:
Gannska..
Enligt de så finns det en varningslapp under batteriluckan som varnar för att garanin inte gäller om man fortsätter skruva..
Nån med iPhone 4 som är villig att bekräfta detta ?Vet att det kom en ny lag i usa om att man var tvungen att kunna byta batteri på sin mobil själv.
IOM det så borde det ju bara OK att “pilla” själv utan att garantin förvinner.
Kan ha med detta att göra
Är grymt sugen på en vit iphone 4 så kommer lätt köpa ny fram och baksida till luren när dem e slitna, dock skulle man ju bara vilja ha hjälp vid installationen =)
Vi har ännu inte fått reparations manualer till iPhone 4, så vi erbjuder inte reparation/byte på den än, men det kommer….
Kommit igång nu med iPhone 4 Reparation.
Retina Display och Glaset/Digitizer sitter ihop, så vi har slutat sälja dessa separat.
Apple har gått tillbaka till iPhone 2G beträffande design av displar/glas enheten.
Detta förmodlingen beroende på att de har fått massor av klagomål där det har kommit in damm i 3G/3GS samt att själva glaset höjde sig över ramen.Hej alla som funderar på att laga sin Iphone själv… Tänkte berätta om min erfarenhet som jag precis gått igenom.
Jag krossade glaset till min Iphone och naturligtvis så fick jag idén att laga den själv. Surfade in på youtube och kollade lite, wow, ser ju skitlätt ut! När jag sedan skulle göra det praktiskt, var det inte alls lika simpelt. Utrustningen var långt ifrån lika bra och jag var absolut inte tillräckligt duktig. Slutade med att jag hade sönder så mycket mer. Ett kontaktstycke, ramen till glaset, kretssladden från glaset till telefonen etc.
Kollade hos kända reperatörer så som Mumien och robertsservice ifall de kunde laga den. Dom kunde inte detta och gav tillbaka telefonen igen. Nu hittade jag ett ställe på internet – Iphonefix- som kunde hantera problemet. Fick posta min Iphone till Malmö för att få den lagad.
Kalaset blev betydligt mycket dyrare än vad det skulle kosta för mig om jag bara lämnat in telefonen för det spruckna glaset från början. Rekomenderar inte för någon att ta hand om problemet själv…!
Du kunde ha postat den till oss 🙂
Bästa sättet är om du krossar glaset på din iphone är:
1. Beställ både LCD och glas på: *bortmodererat* på grund av egenreklam / MOD
2. När den kommer hem i brevlådan, ta bort glaset och lcdn väldigt simpelt och byt ut den mot den nya. Klart!Köp INTE bara ett nytt glas, det blir endast en massa strul och blir sällan bra.
*bortmodererat* på grund av egenreklam / MOD
Extreame deals är ganska OK med tanke på deras pris! …men söker ni kundservice så kommer ni inte att hitta de hos extreame deals! …men självklart, priset är så lågt att det är värt att chansa….. för inte hittar man så billiga grejer någon annan stans eller?
@iPhoneReservdelar.se 79025 wrote:
*bortmodererat* på grund av egenreklam / MOD
Vem f** moddar bort utan att pm och förklara vad som är fel?
Reklam är fortfarande inte tillåtet
/iAsh@jwallbeck 79912 wrote:
Extreame deals är ganska OK med tanke på deras pris! …men söker ni kundservice så kommer ni inte att hitta de hos extreame deals! …men självklart, priset är så lågt att det är värt att chansa….. för inte hittar man så billiga grejer någon annan stans eller?
Aldrig haft något som helst strul med deras kundservice, jag fick en ficklampa som inte fungerade som den skulle. Reklamerade den och fick en helt ny tillsänd, utan att behöva returnera den gamla.
Så reklamationer / garantiärenden och support för övrigt fungerar ypperligt hos dom.
De kan dock ha lite svårt att ha koll på produkter som är beställda men lyckats ta slut under orderns gång så de blir restnoterade, man får påminna dom själv sen när varan kommit in i lager igen, den enda nackdelen.
Å andra sidan inte en sjukt störande grej med tanke på att dom kränger allt för halva priset och bjuder på frakt hur mycket man än handlar för.
@scootie 85675 wrote:
Aldrig haft något som helst strul med deras kundservice, jag fick en ficklampa som inte fungerade som den skulle. Reklamerade den och fick en helt ny tillsänd, utan att behöva returnera den gamla.
Så reklamationer / garantiärenden och support för övrigt fungerar ypperligt hos dom.
De kan dock ha lite svårt att ha koll på produkter som är beställda men lyckats ta slut under orderns gång så de blir restnoterade, man får påminna dom själv sen när varan kommit in i lager igen, den enda nackdelen.
Å andra sidan inte en sjukt störande grej med tanke på att dom kränger allt för halva priset och bjuder på frakt hur mycket man än handlar för.
Det skall vara enkelt att vara kund. På så sätt blir man återkommande. Synd bara att det dröjer x antal dagar tills varorna kommer.
@iPhoneReservdelar.se 79922 wrote:
Vem f** moddar bort utan att pm och förklara vad som är fel?
Ingen aning…. Står inte vem som gjort det så jag kan tyvärr inte svara på det. Det är i alla fall inte jag.. 😛
Reklam är inte tillåtet /iAsh
Det är enkelt. Följ bara några instruktioner på som finns på internet.
Man gör det på ca 20-30 min
Någon mer än ErikNilsson som försökt sig på att själv byta en iPhone 4 skärm? Jag tappade min en kväll när jag var lite rund om fötterna så att säga vilket självklart gjorde att skärmen sprack.
Jag googlade lite och det finns en hel del instruktioner som verkar hyfsat enkla om man tar det lugnt och är stadig på handen (vilket jag tror mig själv vara). De bästa instruktioner jag hittat är denna länk. Någon som har bättre instruktioner eller har testat byta utifrån denna?
Den ser hyffsat utförlig ut.
Men varför riskera ?
Vi utför bytet inkl tur retur frakt för 1499:-
Telefonen fraktas med posten REK så att den är försäkrat samt att det är snabb leveransTack för snabbt svar, jag har tyvärr ont om pengar så har köpt ett nytt iPhone 4 glas med digitizer för 299:- här och tänkte byta den själv nu i helgen. Om ingen annan har något tips på en bättre instruktion försöker jag med den från reparera – iphone . nu. Jag håller er uppdaterade hur det går, kanske slutar med att du iPhoneReservdelar.se får ytterligare en ny kund 🙂
Du vet väl att LCD’n är fastlimmad på glaset på din iPhone 4?
Att endast köpa ett glas+digitizer kommer inte att lösa ditt problem. Det är extremt svårt om inte omöjligt att separera iPhone 4 glaset från displayen.
Du behöver alltså en LCD också. Vilket gör att du inte kommer komma undan med 299kr.
Hos oss kan du hitta glas+LCD för 949kr. Instruktion finns på sidan.
Känner du att du inte vill laga den själv så är ju iphonereservdelar.se ett bra alternativ.
Instämmer med youfixit.se
Jag vill dock påstå att det är omöjligt för en “privatperson” att ta isär LCD från Touch/Glas.
Vi har valt att inte ens sälja dessa då vi inte riktigt ser meningen med det.Dåligt av importgrossisten att inte nämna det…
men ni är ca 4X dyrare…
Jag är ledsen, men jag måste ifrågasätta det som SirJuggo citerade (mao det ovan).
Sen när lanserade Apple vit iPhone 4? Tänker på “iPhone 4 Retina Display inkl. Glas och Touch Vit” och “iPhone 4 Original Bakstycke Vit” som ni säljer.
Eller har Apple valt att lansera delarna men inte telefonen/modellen?
@iPhoneButiken.se 89921 wrote:
Jag är ledsen, men jag måste ifrågasätta det som SirJuggo citerade (mao det ovan).
Sen när lanserade Apple vit iPhone 4? Tänker på “iPhone 4 Retina Display inkl. Glas och Touch Vit” och “iPhone 4 Original Bakstycke Vit” som ni säljer.
När vi skrev detta så hadde vi endast svarta delar.
Bakstycket är original vad det gäller framsidan så är touchen och lcd original men inte själva glaset.
Vi importerar allt “lagligt” d.v.s. Tullar och momsar piratkopior skulle ha fastnat i tullen och ni om ingen annan bör veta detta.@iPhoneButiken.se 89921 wrote:
Hört talas om att bygga om en svart till vit?
@iPhoneButiken.se 89938 wrote:
Självklart, men det är inte original (från Apple)
Men skriver iphonereservdelar ut att det är orginal? Om inte så är det ingen big deal.
@iPhoneReservdelar.se 89927 wrote:
När vi skrev detta så hadde vi endast svarta delar.
Bakstycket är original vad det gäller framsidan så är touchen och lcd original men inte själva glaset.
Vi importerar allt “lagligt” d.v.s. Tullar och momsar piratkopior skulle ha fastnat i tullen och ni om ingen annan bör veta detta.Borde inte svara men att ni tullar och momsar allting betyder inte att produkterna har inspekterats.
Det finns t ex ingen möjlighet att de skulle släppa igenom iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte (Apple-logo, om man tittar på förstorad bild)
@h3nr11k 89940 wrote:
Men skriver iphonereservdelar ut att det är orginal? Om inte så är det ingen big deal.
Det händer ofta att de Kinesiska distributörerna påstår att deras produkter är original, när de egentligen är “high copy” eller “super copy”. Skildnaden syns knappt, men det går att upptäcka.
Jag har råkat ut för detta när jag tog in provexemplar. Jag testade dem och köpt in dem som verkligen var original. Mina tester kan jag lägga upp här senare.
Mina reservdelar är dock inte alla original. Det är omöjligt att köpa in allt original. Inte ens Ifixit.com har allt original.
Det betyder dock inte att delarna är sämre!Vi har också svart iPhone 4 baksida original samt lcd+touch på iPhone 4 framsida. Glaset är ett s.k. high copy som är det närmsta original man kan komma.
Vad gäller den vita originalbaksidan som iPhonereservdelar har kan jag inte kommentera ännu. Jag har valt att vara försiktig med att kalla mina delar original om jag inte är 100% säker på det.
Jag skulle dock lita på iPhonereservdelar. De är seriösa och professionella.
@iPhoneButiken.se 89941 wrote:
Borde inte svara men att ni tullar och momsar allting betyder inte att produkterna har inspekterats.
Det finns t ex ingen möjlighet att de skulle släppa igenom iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Glasbyte LCD Displaybyte (Apple-logo, om man tittar på förstorad bild)
Den är inte ens från kina 🙂 Köpte ett parti i Danmark 🙂
Altså original Apple…
Fattar inte varför ni helt plötsligt är på mig ?
konkurrens ?
Konstigt i så fall, då vi mest håller på med service@youfixit 89943 wrote:
Det händer ofta att de Kinesiska distributörerna påstår att deras produkter är original, när de egentligen är “high copy” eller “super copy”. Skildnaden syns knappt, men det går att upptäcka.
Jag har råkat ut för detta när jag tog in provexemplar. Jag testade dem och köpt in dem som verkligen var original. Mina tester kan jag lägga upp här senare.
Mina reservdelar är dock inte alla original. Det är omöjligt att köpa in allt original. Inte ens Ifixit.com har allt original.
Det betyder dock inte att delarna är sämre!Vi har också svart iPhone 4 baksida original samt lcd+touch på iPhone 4 framsida. Glaset är ett s.k. high copy som är det närmsta original man kan komma.
Vad gäller den vita originalbaksidan som iPhonereservdelar har kan jag inte kommentera ännu. Jag har valt att vara försiktig med att kalla mina delar original om jag inte är 100% säker på det.
Jag skulle dock lita på iPhonereservdelar. De är seriösa och professionella.
Där leverantören har garanterat att saker är original så har vi sagt det samma.
Vi har inte haft några kunder som har klagat på varken kvalitet utseende eller känsla på delar där det står att de är original.Sedan kan jag hålla med dig om att det kan vara svårt att veta. Det är dock inte upp till mig, jag köper original, jag tullar in de som original, och vist blir det stickprovskontroller och just ett parti vita och svarta baksidor hadde fastnat i GBG, tog en vecka innan tullen var färdig, men sedan kom de som vanligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.