Lägga till saker i lockscreen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Lägga till saker i lockscreen

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej, jag är ny här och har några frågor som jag hoppas att ni kan besvara. =)

Jag äger förtillfället en iPhone 3Gs med detta tema i lockscreen:
    http://dl.dropbox.com/u/3295579/Lockinfo%20Theme.zip (Lockinfo Theme).

Temat har följande saker i lockscreen: Missade samtal, SMS, Kalender, Väder, Voicemail & Mail. Jag har sett andra lockscreen teman som har “To Do’s” (att göra så att säga) och “RSS”. Även jag hade velat ha dessa saker i min lockscreen och undrar om det är möjligt att lägga till dessa när de inte finns där urspringligen. Om det är möjligt, hur gör jag?
    Jag vill helst inte byta tema då jag pillat i mitt nuvarande och utformat det så som jag vill ha det genom WinSCP. Alternativt om det finns ett tema som har samtliga ovanstående saker (voicemail inget krav då jag inte använder det, men som sagt, helst behåller jag mitt befintliga och lägger till “RSS” & “To Do’s”).

Ännu en sak jag undrar över är om det är möjligt att lägga till 2 ytterligare saker som jag inte sett i andra teman, nämligen “Börsen” eller liknande med uppdatering av olika börser/indexförändringar samt “Valutor” med uppdateringar av valutaförändringar.

Tacksam för svar! =)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Att hacka teman är ett hantverk, jag misstänker att du får bäst hjälp och flest tips i forum avsedda just för teman. T.ex på ModMyi.com eller Planet iphones!

det finns flodvis med theme-siter, dessvärre är det svårt att googla efter dem då många verkar vara förtäckta scamsiter men följ ngn bra tråd i ngn av forumen jag nämnt och kolla specifikt skaparen, David Ashmans site

muffins
    Member
    Post count: 1906

Om du navigerar in dig i Inställningar > Lockscreen så finns det anvisningar om hur du får hem fler saker till lockscreen. Det du behöver är ashmans standard & beta-repo bara.

DonRaphael
    Member

@muffins 51229 wrote:

Om du navigerar in dig i Inställningar > Lockscreen så finns det anvisningar om hur du får hem fler saker till lockscreen. Det du behöver är ashmans standard & beta-repo bara.

Jag gjorde som du sa och hämtade “Appigo ToDo”, dock gick det inte ihop med mitt lockinfo tema så jag avinstallerade det. Nu uppstod ett annat problem, när jag går in på lockinfo nu så kommer det upp en ruta som säger att jag måste betala för tjänsten, tidigare har den inte kommit upp… Vad göra för att kringgå detta? :S

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@donraphael 51268 wrote:

Jag gjorde som du sa och hämtade “Appigo ToDo”, dock gick det inte ihop med mitt lockinfo tema så jag avinstallerade det. Nu uppstod ett annat problem, när jag går in på lockinfo nu så kommer det upp en ruta som säger att jag måste betala för tjänsten, tidigare har den inte kommit upp… Vad göra för att kringgå detta? :S

Funkar det fortfarande så är det väl bara att köra på utan att ändra något, eller köpa det? 🙂
    Men lockscreen är en betaltjänst annars :p

DonRaphael
    Member

Där ser man, får väl betala det då.
    Uppstod en annan sak nu dock, SMS och Kalender uppdateras inte i lockscreenen, någon som vet vad det kan bero på?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@donraphael 51273 wrote:

Där ser man, får väl betala det då.
    Uppstod en annan sak nu dock, SMS och Kalender uppdateras inte i lockscreenen, någon som vet vad det kan bero på?

Startat om telen?
    Respringat luren?

Ibland så “hänger” sig vissa funktioner som man har i sin lockscreen.
    Då brukar jag göra en respring och så fungerar allt igen.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.