lägga till symboler/tecken till iphonenes tangentbord

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone lägga till symboler/tecken till iphonenes tangentbord

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 24

Jag har nu köpt en iPhone 3g och har jailbreakat den, på min gamla mobil med T9 så kunde jag lägga till enkelt symboler och “<3 (hjärtan)" och i nästan varje sms så skriver jag <3 och vill nu kunna enkelt skriva det på iphonen också.
    Nu undrar jag om någon vet hur jag lägger till det för att enkelt kunna komma åt det när jag skriver sms.

Hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig 🙂

Svarten
    Member
    Post count: 106

Smilies och andra symboler är något som det måste vara stöd på hos motagaren för att dom skall synas, i 99% av fallen är det igentligen vanlig text som skickas typ “:)” för glad smily. Sen är det upp till motagarens klient att visa det som en liten rund gul boll med ett smil…

Det finns igentligen ingen standard för dessa symboler, men det finns en norm som dom flesta följer för dom vanligaste symbolerna, men det är långt i från alla som följer dom lite mera udda sakerna som blommor och brustna hjärtan.

iPhone isig har inga symbol tangent layouter, men om du skriver 🙂 så blir det iallafall en glad liten smily på dom flesta telefoner som tar emot det.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Jag tror inte att du kan lägga in något sånt i tangentbordet, men det jag gjorde för att lätt komma åt vissa ord jag skrev ofta, var att installera Clippy och lägga saker i den stacken 🙂

OBS: Kräver jailbreak 😉

mtboy
    Member

ok tack.
    funderar på att lägga in något annat sms program också så man kan skriva i landscape
    något bra program ni kan tipsa om? och ev om något av programmen kan lägga till favorit tecken/symboler?

Mekke
    Member

@mtboy 27736 wrote:

ok tack.
    funderar på att lägga in något annat sms program också så man kan skriva i landscape
    något bra program ni kan tipsa om? och ev om något av programmen kan lägga till favorit tecken/symboler?

biteSMS 🙂 Det kan inte lägga till favoritsymboler, men har iaf stöd för smileys 😉

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@mtboy 27736 wrote:

ok tack.

quicksms
    är den bästa när det gäller smilies 🙂 bitesms är enkel o du kan använda den ist för SMS app som kommer med iphonen… irealsms är bra alt. men SEEEEG !! MySms “landscape tangentbord” 🙂 alla kräver jailbreak

Mekke
    Member

Jag gillar biteSMS mest, för det har smileys, quick reply, sms counter, character counter osv. Allt i ett 😀

mtboy
    Member

@mekke 27777 wrote:

Jag gillar biteSMS mest, för det har smileys, quick reply, sms counter, character counter osv. Allt i ett 😀

Jag kör med bitesms nu och tycker det är rätt så bra 🙂
    men, jag gillar inte att skrivrutan kommer upp dirket när man har autosvar på utan jag vill ha tre val, svara, öppna och stäng
    går inte det att få så istället?

Mekke
    Member

@mtboy 27863 wrote:

Jag kör med bitesms nu och tycker det är rätt så bra 🙂
    men, jag gillar inte att skrivrutan kommer upp dirket när man har autosvar på utan jag vill ha tre val, svara, öppna och stäng
    går inte det att få så istället?

Jo, det fixar du via inställningar. Heter “Snabbsvar” på svenska, “Quick Reply” på engelska 😉

EDIT: Hmm.. Såg just att du hade det på… Jag får de tre alternativen :confused: Vliken version av biteSMS?

mtboy
    Member

jag har v. 3.1

Mekke
    Member

@mtboy 27895 wrote:

jag har v. 3.1

Skulle du vilja posta en screenshot för hur det ser ut? 🙂

mtboy
    Member

Den rutan kommer upp direkt när jag får smset och kan inte välja något.
    har strukit över sms texten bara 🙂
    img0005z.png

Mekke
    Member

Ja, där får du ju tre alternativ 🙂

Btw, snabbsvar är ju just den där skrivrutan 😛

mtboy
    Member

jo men jag vill inte få upp hela skrivrutan direkt… jag vill kunna välja när jag får smset om jag vill svara direkt eller om jag vill stänga och fortsätta med programmet och inte få en fet text ruta direkt 😛
    förstår du hur jag menar? 🙂

Mekke
    Member

Jo, jag fattar, men jag personligen tycker inte att rutan är direkt störande 😉 Men det är min åsikt :rolleyes:

mtboy
    Member

@mekke 27920 wrote:

Jo, jag fattar, men jag personligen tycker inte att rutan är direkt störande 😉 Men det är min åsikt :rolleyes:

haha okey 😛 men jag vill iaf helst få tre olika val innan 😛 men jag får väl köra såhär tills vidare:)

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.