Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Laggande iPhone och köpa skydd!
-
AuthorPosts
-
Hej, jag behöver verkligen hjälp!
Jag ska köpa ett skydd för min iPhone, det är en 1st generation (2g)
Vilket? Ge mig länkar! Det ska sitta på hela tiden och tålas att tappa.
[DEN SKA SKYDDA SKÄRMEN!!! min skärm är atm sönder och ska inte lagas förnas jag hittat någon som är bra.]Jag har jailbreakat min iPhone till 2.0 och då laggade den när jag skriver på tangentbordet och i allmänhet bara laggade. Mail fungerar inte heller, jag kommer in på listan med alla olika mail program men sen blir den svart en sekund och går direkt till home rutan.
Så, jag uppdatera och låste upp den med nya versionen 2.0.1 med winpwn och det fungerar fortfarande inte och den smålaggar lite i skrivande och startande osv.
Kanske jag ska nergradera till 1.1.4? Isåfall, vilket program ska jag låsa upp med? Jailbreaka osv.
Varför laggar det på 2.0 för mig? Har jag lite plats? Nej. Jag har knappt något på iPhonen.
(Det är en gammal iphone, 2g)Skriv gärna lite med beskrivande rubrik istället för “OBS PLS OMG LÄS DET HÄR ANNARS DÖR NI!”. Om alla skriver såna rubriker blir det lite svårt att hitta trådar, eru me?
@bebbzor 9466 wrote:
Vilket skal?
Personligen har jag inte fått min iPhone än,(får den förhoppningsvis imorgon)
men jag har fastnat för iSkin Revo-fodralet. Snyggt och verkar vara tåligt!återställ den till 1.1.4 – 2.0 är värdelöst.
googla “griffin iphone case” så hittar du bra grejer.
[DEN SKA SKYDDA SKÄRMEN!!! min skärm är atm sönder och ska inte lagas förnas jag hittat någon som är bra.]
*Redigerade rubriken*
Såg att ändring hade gjorts av trådskaparen, men blev bara ändrad i inlägget och inte i själva tråden. Fixade till det.
@bebbzor 9479 wrote:
[DEN SKA SKYDDA SKÄRMEN!!! min skärm är atm sönder och ska inte lagas förnas jag hittat någon som är bra.]
DEN GÖR DET!!!!
nej, men allvarligt, utropstecken och versaler påskyndar inte problemet. saxat direkt från länken jag postade…
The ViSOR™
Created with a durable polycarbonate, specially coated with an optical clear-coat, the revo’s scratch resistant ViSOR helps to keep the iPhone’s ever so important screen safe from impacting objects. The ViSOR easily snaps to the front to cover and protect the iPhone’s screen — and can be snapped just as easily to the rear, blending seamlessly.Folk på denna sida hjälper aldrig så man får “skrika”. 🙂
Folk på denna sida hjälper aldrig så man får “skrika”. 🙂
Jag tycker folk är mycket hjälpsamma och tillmötesgående på denna sida!
Finns många personer här som gärna hjälper dig om du förklarar på ett vettigt sätt, och att du har tålamod att vänta på svar som absolut kommer!Angående skydd tycker jag att Invisible Shield är utmärkt! ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield, kräver tålamod och noggrannhet för att applicera!
Sen är ett läderfodral bra! Fodral/Olle
@sarkostik 9516 wrote:
Jag tycker folk är mycket hjälpsamma och tillmötesgående på denna sida!
Finns många personer här som gärna hjälper dig om du förklarar på ett vettigt sätt, och att du har tålamod att vänta på svar som absolut kommer!Angående skydd tycker jag att Invisible Shield är utmärkt! ZAGG | invisibleSHIELD | iPhone, iPod Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield, kräver tålamod och noggrannhet för att applicera!
Sen är ett läderfodral bra! Fodral/Olle
Rökfärgat Transparent skal – iPhoneButiken
Är detta bra? någons om vet? Kan man trycka på skärmen/dra saker fast man har den på? Fattar inte riktigt.om du googlar finns det massor av guider för hur man nedgraderar.
kan inte påstå att 2.0.1 laggar, men alla har vi olika uppfattningar om när lagg inträffar.
2.0 hade ju en bug där det vart segt att skriva med tangentbordet, men det fixade dom till 2.0.1iphonebutiken.se <– finns det något mer att säga eller? 😉
@wahlqvist 9557 wrote:
iphonebutiken.se <– finns det något mer att säga eller? 😉
Är detta bra? någons om vet? Kan man trycka på skärmen/dra saker fast man har den på? Fattar inte riktigt.@bebbzor 9564 wrote:
Är detta bra? någons om vet? Kan man trycka på skärmen/dra saker fast man har den på? Fattar inte riktigt.Jag skulle inte köpa ett skal, tycker det förstör utseendet på Iphonen!
Risken finns att du får repor med ett skal.
Satsa hellre på Invisible Shield och ett läderfodral!/Olle
@sarkostik 9595 wrote:
Jag skulle inte köpa ett skal, tycker det förstör utseendet på Iphonen!
Risken finns att du får repor med ett skal.
Satsa hellre på Invisible Shield och ett läderfodral!/Olle
Jag håller med Olle ;D Invisible Shield är nog det bästa skyddet mot repor i dagsläget! Det finns till både 2g och 3g : Invisible Shield
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.