LÅNG säkerhets kopierings tid

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone LÅNG säkerhets kopierings tid

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

Hej jag har en iPhone 3GS. mitt problem är att när jag sätter in iPhonen i datorn så synkroniserar den och så säkerhets kopierar den, men det tar säkert över 10 min bara för att säkerhets kopiera. jag har ändån bara använt ca 3 GB av 16. någon som kan hjälpa mig med det här ?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Seg dator? Finns inget sätt att snabba upp vad jag vet..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

10 minuter låter helfel. Det finns ett par knep du kan ta till, #1 är att radera gamla säkerhetskopior. Synka först en gång och låt synkningen avslutas korrekt. Koppla ur telefonen, gå till Preferences > Syncing (under “iTunes” på Mac och under “Edit” i Windows) och radera alla gamla backuper. Starta om datorn och testa att synka igen

Sedan kan man ju fråga sig varför backup i iTunes inte är inkrementell – har du 1000 foton så kopieras alla 1000 foton – varje gång =/

Kurtson
    Member
    Post count: 569

@freebo 60602 wrote:

Sedan kan man ju fråga sig varför backup i iTunes inte är inkrementell – har du 1000 foton så kopieras alla 1000 foton – varje gång =/

innan min itunes dog på windowsburken så tog det säkert mer än 30 min att säkerhetskopiera, VARJE gång man pluggade i iphonen.
    Anser faktiskt att jag själv ska få bestämma när saker skall säkerhetskopieras….

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@kurtson 60632 wrote:

innan min itunes dog på windowsburken så tog det säkert mer än 30 min att säkerhetskopiera, VARJE gång man pluggade i iphonen.
    Anser faktiskt att jag själv ska få bestämma när saker skall säkerhetskopieras….

Du kan ju alltid slå av automatisk backup men nästa stora iTunes release bara måste fås stöd för inkrementell backup

Gurre
    Member

Kan man slå av så att den inte säkerhetskopieras ?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

En orskak till att säkerhets kopieringen tar extra lång tid kan bero på att nån error skedde när du skulle uppdatera dina apps via Appstore uppdate i din iPhone. Det kanske ser ut som en vanligt säkerhets kopiering som tar extra lång tid men inuti så jobbar iTunes för fullt att processera inställningar den inte förstår sig på.

Det du kan göra är att i iTunes välja Redigera/Enheter/Återställ synkroniseringshistoria. Bocka dessutom för “Förhindra att iPod- och iPhone-enheter synkroniseras automatisk”. Koppla sedan din iPhone till iTunes och högerklicka på iPhone ikonen och välj “Överför inköp”. Sen när du har alla dina apps i iTunes så kan du radera dem från din iPhone, du kan radera dem en och en genom din iPhone eller så kan du radera dem allihoppa genom att avbocka alla apps i Program och synka. Reboota din iphone och koppla din iphone till iTunes igen. Synka tillbaka en av dina apps och högerklicka sen på din iPhone ikon och välj Säkerhetskopiera. När du har gjort det så kan du synka tillbaka dina resterande apps. Denna metod användes för att fixa buggen i fw 2.0 som senare fixades men det funkar även nu med de nya fw och iTunes.

Gurre
    Member

@ponyboy 60764 wrote:

En orskak till att säkerhets kopieringen tar extra lång tid kan bero på att nån error skedde när du skulle uppdatera dina apps via Appstore uppdate i din iPhone. Det kanske ser ut som en vanligt säkerhets kopiering som tar extra lång tid men inuti så jobbar iTunes för fullt att processera inställningar den inte förstår sig på.

Det du kan göra är att i iTunes välja Redigera/Enheter/Återställ synkroniseringshistoria. Bocka dessutom för “Förhindra att iPod- och iPhone-enheter synkroniseras automatisk”. Koppla sedan din iPhone till iTunes och högerklicka på iPhone ikonen och välj “Överför inköp”. Sen när du har alla dina apps i iTunes så kan du radera dem från din iPhone, du kan radera dem en och en genom din iPhone eller så kan du radera dem allihoppa genom att avbocka alla apps i Program och synka. Reboota din iphone och koppla din iphone till iTunes igen. Synka tillbaka en av dina apps och högerklicka sen på din iPhone ikon och välj Säkerhetskopiera. När du har gjort det så kan du synka tillbaka dina resterande apps. Denna metod användes för att fixa buggen i fw 2.0 som senare fixades men det funkar även nu med de nya fw och iTunes.

Provade detta och nu går det mycket bättre tack så mycket ! 🙂

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.