Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Längre SMS-vibrering för OS 3.1
-
AuthorPosts
-
Hallå! Jag är lite missnöjd med längden på vibreringen när ett nytt sms kommer, googlade runt lite och hittade hur man kunde ändra det i en .plist. Problemet är att jag hittar inte sökvägen dit, sökvägen ska vara:
/System/Library/Frameworks/Celestial.framework and download SystemSoundVibrationPatterns.plist
Problemet är att jag hittar inte “Celestial.framework”, guiderna jag har läst är för 3.0 så Apple kanske har ändrat sökvägen till filen man behöver ändra, någon som vet vart den håller hus i OS 3.1?
Edit: Hittade efter lite mer googlande, den ligger under PrivateFramworks istället för Frameworks om någon undrar
Hur ändrar man så den vibrerar längre då? Eftersom du gjort det kan du väll förklara?
* *
Innan jag börjar med beskrivningen vill jag bara påpeka att jag inte tar på mig något ansvar för vad som kan hända med din iPhone!1. Koppla in iPhonen och öppna upp iPhoneBroswer.
2. Gå till /System/Library/Private Frameworks/Celestial.framework/ och kopiera “SystemSoundVibrationPatterns.plist” till datorn.
3. Öppna filen med plist Editor.
4. Leta reda på Default, under det, leta reda på OnDuration.
5. Under den raden så finns 0.4000000000, det betyder att Iphonen ska vibrera i 0.4 sekunder. Redigera bara den raden med hur många sekunder nu vill att iPhonen ska vibrera i. Någonstans mellan 2 – 3 sekunder tycker jag är lagom.
6. Ändra även den 0.5 som finns under TotalDuration till något större än det du väljer för “OnDuration”. Spara sedan filen.
7. Gå sedan tillbaka till iPhonebrowser och högerklicka på “SystemSoundVibrationPatterns.plist” och välj “Replace file” välj den filen som du nyss redigerade.
8. Starta om telefonen och njut av vibreringen när ett nytt SMS kommer! 😎
@skippy 45026 wrote:
* *
Innan jag börjar med beskrivningen vill jag bara påpeka att jag inte tar på mig något ansvar för vad som kan hända med din iPhone!1. Koppla in iPhonen och öppna upp iPhoneBroswer.
2. Gå till /System/Library/Private Frameworks/Celestial.framework/ och kopiera “SystemSoundVibrationPatterns.plist” till datorn.
3. Öppna filen med plist Editor.
4. Leta reda på Default, under det, leta reda på OnDuration.
5. Under den raden så finns 0.4000000000, det betyder att Iphonen ska vibrera i 0.4 sekunder. Redigera bara den raden med hur många sekunder nu vill att iPhonen ska vibrera i. Någonstans mellan 2 – 3 sekunder tycker jag är lagom.
6. Ändra även den 0.5 som finns under TotalDuration till något större än det du väljer för “OnDuration”. Spara sedan filen.
7. Gå sedan tillbaka till iPhonebrowser och högerklicka på “SystemSoundVibrationPatterns.plist” och välj “Replace file” välj den filen som du nyss redigerade.
8. Starta om telefonen och njut av vibreringen när ett nytt SMS kommer! 😎
Tack så mycket 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.