Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Långsamt med wifi
-
AuthorPosts
-
Jag har 100mbit bredband hemma och ett trådlöst nätverk.
När jag surfar med safari på min iphone går det väldigt långsamt, inte nämnvärt snabbare än om jag surfar med 3g.. hur kan detta komma sig? det borde ju gå väldigt fort att surfa med wifi då jag har så snabb lina?Det beror på sidan du surfran in på.
Det beror också på villken iPhone du har
Du kan hämta bredbanskollen app i appstore (gratis) och kolla hastighetenDet är en vanlig Iphone3G. har kollat med bredbabdskollen och har bra hastighet, men just när jag surfar tycker ajag det tar lång tid att ladda hemsidorna, oberoende av vilken hemsida det gäller… skumt
Det är 3g som har begränsat med minne och gannska svag processor som ställer till det.
Är telefonen jailbreakad ?
om den är det prova att gå in i sb settings och processes stäng av allt förutom telefon
passa även på att frigöra minne (free memory) titta efter hur mycket minne du har.
öppna safari (stäng alla flikar så du har bara en) surfa in på en sida och öppna sb settings igen så får du se villken minnesslukare safari är.
På lägre mjukvaror fungerar det faktiskt bättre än på ios4 bara att prova sig fram lite.@iPhoneReservdelar.se 82379 wrote:
Det är 3g som har begränsat med minne och gannska svag processor som ställer till det.
Är telefonen jailbreakad ?
om den är det prova att gå in i sb settings och processes stäng av allt förutom telefon
passa även på att frigöra minne (free memory) titta efter hur mycket minne du har.
öppna safari (stäng alla flikar så du har bara en) surfa in på en sida och öppna sb settings igen så får du se villken minnesslukare safari är.
På lägre mjukvaror fungerar det faktiskt bättre än på ios4 bara att prova sig fram lite.oki tack för svaret… den är inte jailbrakad för tillfället.. men då vet jag vars problemet ligger så att säga.. =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.