Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Länkar till custom ipsw’s (iOS4)
-
AuthorPosts
-
INGA länkar till Custom firmware
/Freebo
Dum fråga kanske. Men jag har en 3GS v. 4.0. Kan detta hjälpa mig att låsa upp?
Har 3gs ios4 gamla bootrummen vill veta om denna iPhone 3GS:
Aktiverad, ultrasn0w installerat
kommer med ett Jailbreak och Cydia, sedan funkar den på den nya versionen av itunes ?
Mvh
Jonas19@jonas19 69655 wrote:
Har 3gs ios4 gamla bootrummen vill veta om denna iPhone 3GS:
Aktiverad, ultrasn0w installerat
kommer med ett Jailbreak och Cydia, sedan funkar den på den nya versionen av itunes ?
Mvh
Jonas19Ja, Cydia och jailbreak installeras automatiskt. Den ska funka med nya iTunes samt 3GS med gamla bootromen men jag har ingen möjlighet att testa själv. Ipsw-filerna är gjorda med sn0wbreeze så det borde funka bra.
Funkar inte alls för mig med detta… lägger in filen när jag trycker på shift och återställ, sedan så gör den allt rätt så står det att de inte gick efter typ 10 min (fel 1603) någon som vet vad jag kan göra ? 😀
Den här fungerar inte på 3gs nya bootromen va?
får inte den att fungera för min 3gs står bara förbereder iphone för återställning, står så ca 5 min sen kommer det upp okänt fel. Nån som har nån ide’ om vad man skall göra
@mandinga 69646 wrote:
Dum fråga kanske. Men jag har en 3GS v. 4.0. Kan detta hjälpa mig att låsa upp?
Bara om du har gamla bootromen och jailbreakade din 3GS (inte Spirit!) innan du installerade 4.0.
@jonas19 69680 wrote:
Funkar inte alls för mig med detta… lägger in filen när jag trycker på shift och återställ, sedan så gör den allt rätt så står det att de inte gick efter typ 10 min (fel 1603) någon som vet vad jag kan göra ? 😀
Fungerar inte eftersom du hade jailbreakat med Spirit tidigare. Installera om 3.1.3 och jailbreaka med nåt annat (alt. nedgradera till 3.1.2 och jailbreaka). Redsn0w, blackra1n, Pwnage Tool, Sn0wbreeze, vad som helst utom Spirit (läs vad som fungerar på din 3GS).
@mtboy 69686 wrote:
Den här fungerar inte på 3gs nya bootromen va?
Nej.
@chefen99 69754 wrote:
får inte den att fungera för min 3gs står bara förbereder iphone för återställning, står så ca 5 min sen kommer det upp okänt fel. Nån som har nån ide’ om vad man skall göra
Det kommer inte fungera ifall den inte var jailbreakad med nåt annat än Spirit innan 4.0. Glömde skriva det i första inlägget, sorry!
@iphonekillen 69762 wrote:
Bara om du har gamla bootromen och jailbreakade din 3GS (inte Spirit!) innan du installerade 4.0.
Fungerar inte eftersom du hade jailbreakat med Spirit tidigare. Installera om 3.1.3 och jailbreaka med nåt annat (alt. nedgradera till 3.1.2 och jailbreaka). Redsn0w, blackra1n, Pwnage Tool, Sn0wbreeze, vad som helst utom Spirit (läs vad som fungerar på din 3GS).
Kan jag gå ner till 3.13 från os 4.0? jag har nämligen inte sparat någon shsh fil.
-
AuthorPosts
- The topic ‘Länkar till custom ipsw’s (iOS4)’ is closed to new replies.