Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Lås upp Iphone via Quickpwn ?
-
AuthorPosts
-
Hej !
Laddade ner och jailbreakade min telefon för ett tag sen. Laddade ner rätt mycket saker, bara några få dagar efter jag gjort det låstes min telefon. Nu ska jag antaglien låsa upp den via quick pwn, när jag gör det finns det bara tre alternativ “install cydia” och något mer och seda “replace boo..” någonting. Men det står inte unlock iphone. Då undrar jag om det är rätt quickpwn jag laddat ner? För det ska ju även stå “unlock iphone” men det gör de inte, jag har sökt på yyoutube och så, men jag hittar/vet inte vilka filer jag ska ladda ner. Någon som kan länka mig till filerna och ladda ner? Jag har Iphone 3g som ska låsas upp.
Är jätte tacksam för hjälp !
Quickpwn låser inte upp din telefon.
Yellowsn0w gör det däremot.Har du kollat så att din telefon GÅR att låsa upp? Att du har det gamla basebandet osv.
@alicia_95 32762 wrote:
Hej !
Laddade ner och jailbreakade min telefon för ett tag sen. Laddade ner rätt mycket saker, bara några få dagar efter jag gjort det låstes min telefon. Nu ska jag antaglien låsa upp den via quick pwn, när jag gör det finns det bara tre alternativ “install cydia” och något mer och seda “replace boo..” någonting. Men det står inte unlock iphone. Då undrar jag om det är rätt quickpwn jag laddat ner? För det ska ju även stå “unlock iphone” men det gör de inte, jag har sökt på yyoutube och så, men jag hittar/vet inte vilka filer jag ska ladda ner. Någon som kan länka mig till filerna och ladda ner? Jag har Iphone 3g som ska låsas upp.
Är jätte tacksam för hjälp !
Först…du kan kolla vilken firmware och baseband du har.
Kolla i Inställningar -> Allmänt -> Om Scrolla sedan ner och titta vad det står under “Version” och “Modemfirmware”.
Vad gjorde du när den blev låst igen?
Vart har du köpt den?
Måste veta lite mera, för i värsta fall om den är operatörslåst så kanske du inte längre kan låsa upp den pga att du kanske uppdaterade den i iTunes.
Du har nog för nytt baseband. Den senaste versionen 02.30.03 går inte att unlocka
Detta hittar du under inställningar / allmänt / om så heter det modemfirmware…Du har ju antagligen tittat på hur man quickpwnar en iPhone 2g…
Jag är rätt trög och int så bra på de här.. men vad hittar jag de någonstans? Inställningar? Så jag kan se vilken version jag har, os.v itunes? :O
I min Iphone menar du ? Den är ju låst ! :S
Så här ser den ut : http://i40.tinypic.com/59xbtx.jpg
Kan inte göra någonting. Står “sätt i ett giltigt sim kort”ÄR DE KÖRT ? <:(
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.