låsa telefonen

Front page Forums Köp & Sälj låsa telefonen

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 360

Det är så att en kompis till mig har fixat en iPhone 32gb för ett jävligt bra pris. Saken är att jag vet inte ifall den är snodd. Han säger att plasten är kvar på kartongen. Kan någon nu låsa min telefon ifall de märker att den är snodd? dvs, om telefonen tillhör någon annan. Vet inte som sagt ifall den är snodd eller inte!!

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Spontant, om du ens misstänker att sen är snodd, köp den inte! Begär att få kvittot, borde reda ut saken.

LuDii
    Member
    Post count: 360

men ja undrar ifall de kan låsa den? kmr begära ett kvitto.. men är iaf intresserad ifall de kan låsa telefonen eller inte

diXet
    Member
    Post count: 236

man köper inte telefon från albaner helt enkelt hehe…

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@dixet 42628 wrote:

man köper inte telefon från albaner helt enkelt hehe…

Rasse?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Kvitto eller ej, spelar ingen roll. Den kan vara snodd ändå.

Polarn köpte en helt ny iphone för mycket billiga pengar för ett bra tag sen, den var i kartong, med plast samt kvitto på telefonen. Det visade sig sen efter ett par månader att den inte kunde få nät längre, det var stulanmäld. Det visade sig vara någon som hade köpt den via någons kreditkort och därmed har det tagit tid för den som blev av med pengarna på kontot för luren och därmed anmält den stulen.

Så ett riktigt kvitto spelar noll roll.

Ska du nu ha kvitto så är det enda du kan göra är att kolla så att namnet på kvittot stämmer överrens med personen i fråga som säljer luren. Och du bör helst själv kolla leg på personen och även ringa och dubbelkolla telefonens serienummer hos där den är köpt och se så det är samma person som köpt den. Annars är det bara att glömma telefonen. För den kommer vara obrukbar som telefon. Går dock alltid att använda som ipod, men hur kul är det..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.