Låsa upp 04.26.08

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 71

Sitter här med en iPhone 3.1.3 (baseband 04.26.08) och har nu 2 st SIM-kort som visar “ingen service” i övre vänstra hörnet.

Problemet är (som jag har förstått nu) är att den är operatörslåst till Telia så mitt nya Tele2 kort funkar alltså inte förrän den har låsts upp

Men när jag tittat runt i forumet så verkar det inte som man kan låsa upp en iPhone som har 3.1.3, eller är det något jag missat?:confused:

Hittade en guide som visar hur man använder blacksnow för att låsa upp 3.1.3, men tyvärr så kan jag ju inte använda Cydia med min “ingen service” iPhone.:mad2:

Tacksam om någon kan tala om eller hänvisa till en tråd där man visst kan låsa upp 3.1.3

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om du verkligen har 04.26.08 och 3.1.3 så kan du en hel del om
    iPhone och JB eller har du köpt den begagnad?

Anyway, installera Ultrasn0w via Cydia. För detta krävs att du är ansluten till wifi och lägger till repo666.ultrasn0w.com i Cydia

krilleric64
    Member

Tack för berömmet:o

Men jag kan faktiskt inte så mkt om iPhone däremot så kan jag följa era excellenta guider så det är tack vare dom som jag har kunnat jb överhuvudtaget, så tack så mkt

Tillbaks till problemet, som jag nämnde så har jag ingen service vilket gör det till en död iphone (ingen telefon, sms, internet m.m), däremot när jag var inne i Cydia och kollade på sources, så hade jag Ultrasn0w men när jag försökte installera den så kom detta felmeddelande upp (se bild), där kan du även se “ingen service” i övre vänstra hörnet.

Så vad göra?

Freebo
    Member

Kontrollera så att du inte redan har Blacksn0w installerat. (Manage-Packages i Cydia)

Mitt andra råd är försöka installera Ultrasn0w igen, det kan strula ibland

krilleric64
    Member

Jag får frispel snart:mad2:

Det visade sig att jag hade även Blacksn0w (låg under SiNfuL iPhone repo) men det blev samma felmeddelande som när jag försökte med Ultrasn0w.

Ska försöka ett par gånger till med båda.

Men kan man installera dom här programmen utan att ha ngn nätanslutning?

Om inget funkar måste jag då gå till en Telia-butik och få den upplåst? Isf måste jag då återställa iPhonen eller struntar dom i sånt eftersom jag har ju lämnat dom som kund?

Freebo
    Member

Kolla om garantin gått ut, är det en Teliasåld iPhone där garantin gått ut så låser de upp den för ca 300:-

krilleric64
    Member

Lite osäker md garantin, jag köpte den för 18 månader sedan för det pris som var billigast om man ser till kostnaden för iPhonen + abonn. kostnaden och det blev då ett abonnemang på 18 mån.

Men måste jag återställa allt innan man lämnar in den? Och vad är det egentligen dom gör för att låsa upp, kör dom ngt specialprogram eller…?

gualm
    Member
    Post count: 34

Jag skulle lyssna på Freebo och pröjsa dom 300kr. Du sitter troligen på en iPhone 3G om du köpte den för 18 månader sedan. Ska du lämna in det så skulle jag inte chansa, återställ den som en ny iPhone. Men ska du ändå återställa den så varför inte försöka återställa den till 3.1.2 med guiden för återställning. Ditt baseband kommer uppgraderas till 05.11.07 (rätta mig gärna om jag har fel!). Baseband 05.11.07 går att låsa upp med blacksn0w. Det skiljer knappt något på fw 3.1.3 och 3.1.2. Dessutom kommer fw 4 till juli och förhoppningsvis en ny upplåsning till basebandet som följer det fw.

OBS!!! Du kanske måste ha ett orginalsimkort för den operatören du köpte mobilen med för att aktivera den i iTunes innan du kan jaila den igen!

Freebo
    Member

@krilleric64 65574 wrote:

Lite osäker md garantin, jag köpte den för 18 månader sedan för det pris som var billigast om man ser till kostnaden för iPhonen + abonn. kostnaden och det blev då ett abonnemang på 18 mån.

Men måste jag återställa allt innan man lämnar in den? Och vad är det egentligen dom gör för att låsa upp, kör dom ngt specialprogram eller…?

18 månader innebär att de låser upp den. Gå till en Teliabutik, uppge ditt IMEI-nummer och betala. Upplåsningen sker via iTunes inom 1-2 veckor och du behöver alltså inte återställa innan du går till butiken men väl senare för att få upplåsningen att ‘bita’.

krilleric64
    Member

Ursäkta om jag verkar trög, men när jag fått iPhonen upplåst av Telia så måste jag återställa den till dom inställningar jag hade när jag köpte den för 18 månader sedan, och sedan när det är gjort så kan jag jb till 3.1.3 igen?

Har jag förstått det rätt, eller…?:confused:

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du går till ett Telia butik och lämnar ditt IMEI nummer och betalar 300 kr för att de ska låsa upp din iPhone. Det kan ta 1-2 veckor innan upplåsningen sker genom iTunes och eftersom du har tidigare installerat Ultrasn0w eller Blacksn0w så kankse du måste återställa din iPhone genom iTunes innan upplåsningen genomförs. Det kommer att stå i iTunes “grattis din iPhone är nu upplåst”. Sen kan du jailbreaka den igen på vilken fw du vill och eftersom den nu är korrekt upplåst så behöver du längre inte bry dig om ditt baseband.

krilleric64
    Member

Okidoki det ska bli intressant att se hur det går, jag kanske kan återkomma senare om jag har problem med återställningen men tack så mkt till alla som hjälpt till och speciellt ett tack till dig Freebo för hjälpen

alexim
    Member
    Post count: 9

Haha vänta lite, jag vill inte vara helt efterbliven nu men..

Allt gnäll om upplåsning som jag läser om varje dag är helt i onödan eftersom man kan gå till en butik och få den upplåst?

Alltså, jag kan med min iPhone 3GS 3.1.3 kan gå till en Teliabutik, betala 300kr och be dem låsa upp min telefon, sen kan jag använda den med Tele2 efter ca 1-2 veckor? Stämmer detta eller är jag bara trög?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@alexim 65613 wrote:

Haha vänta lite, jag vill inte vara helt efterbliven nu men..

Allt gnäll om upplåsning som jag läser om varje dag är helt i onödan eftersom man kan gå till en butik och få den upplåst?

Alltså, jag kan med min iPhone 3GS 3.1.3 kan gå till en Teliabutik, betala 300kr och be dem låsa upp min telefon, sen kan jag använda den med Tele2 efter ca 1-2 veckor? Stämmer detta eller är jag bara trög?

Endast 12 månader efter inköps datum, enda undantaget är om den är köpt med kontantkort från Tre, då kan man låsa upp den direkt.

alexim
    Member
    Post count: 9

Den köptes i vintras. Så jag kan gå till en Teliabutik idag, be dem låsa upp telefonen, vänta i ca två veckor och sedan kan jag använda den med mitt Tele2 simkort?

Såg precis att det var efter 12 månader, fan.

krilleric64
    Member

Yeeeess pojkar och flickor jag har nu en upplåst icke jb iPhone:)

Var in till en Telia-butik vid 4-tiden idag, lämnade IMEI-numret och betalade 300 spänn.
    För 1 timme sedan kopplade jag in iPhonen och startade upp iTunes, tryckte på återställ och efter lite hokus-pokus så fick jag meddelandet att den var upplåst!!

Så nu är det bara att jb och börja återställa program och allt annat så det blir som jag hade innan (har tagit kort på alla sidor jag har så jag vet vilka program som ska vara på vilken plats, nördigt men so what)

Nu gäller det bara att ta tag i en annan fråga jag ställde här:https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7917-wifi-funkar-inte-efter-3-1-3-a.html

Får se om ngt nytt händer när jag jb den igen eller om jag fortfarande inte kommer in på wifi, återkommer om detta

Freebo
    Member

Grattis, se till att testa wifi innan du JBar igen

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.