låsa upp 2.2.1?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej

Jag har en iphone med 2.2, det är aktiverad och upplåst, använder mig av yellowsnow. telefonen har varit låst till telia men just nu använder jag mig av telenor.

Nu till frågan som kanske redan har besvarats.
    Jag vill använda appsen eniro eftersom jag skulle gärna vilja ha sjökort på telefonen, men appsen kräver 2.2.1, så jag undrar om jag kan uppdatera telefonen och fortsätta använda telenor i en telia mobil? isf hur gör man?
    (varför jag frågar är att jag har för mig att det inte har gått tidigare)

/M

snook
    Member
    Post count: 2190

@castenfors 32792 wrote:

Hej

Jag har en iphone med 2.2, det är aktiverad och upplåst, använder mig av yellowsnow. telefonen har varit låst till telia men just nu använder jag mig av telenor.

Nu till frågan som kanske redan har besvarats.
    Jag vill använda appsen eniro eftersom jag skulle gärna vilja ha sjökort på telefonen, men appsen kräver 2.2.1, så jag undrar om jag kan uppdatera telefonen och fortsätta använda telenor i en telia mobil? isf hur gör man?
    (varför jag frågar är att jag har för mig att det inte har gått tidigare)

/M

Du måste återställa till 2.2.1 med en custom firmware för att bibehålla ditt baseband.

Länk till den och instruktioner finns i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3520-iphone-3g-2-2-1-a.html

Mekke heter användaren som har lagt upp den.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

NEJ!!!!
    den kommer låsa sig..
    men pwnageTool kan göra en costum- 2.2.1 säkerhetskopia du kan återställa mobilen till via itunes så att den inte låser sig 🙂
    ja tror Mekke kan fixa en sån åt dig :P:P

EDIT: snook va lite snabbare 🙁

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.