Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låsa upp i Teliabutik efter 12mån
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag har nyligen köpt en Telia-låst 3GS på Dustin, har inget simkort från Telia utan kör Telenor. Jag har alltså inte aktiverat telefonen utan körde Blackra1n och Blacksn0w direkt. Hur funkar det om 1 år när jag knallar in på Telia och vill låsa upp luren, räcker det med IMEI-nummer och kvittot från Dustin eller kollar de på när den aktiverades? Alltså måste jag låna ett Telia-sim och aktivera “på riktigt”? 🙂@kristoffer 51187 wrote:
Hej,
Jag har nyligen köpt en Telia-låst 3GS på Dustin, har inget simkort från Telia utan kör Telenor. Jag har alltså inte aktiverat telefonen utan körde Blackra1n och Blacksn0w direkt. Hur funkar det om 1 år när jag knallar in på Telia och vill låsa upp luren, räcker det med IMEI-nummer och kvittot från Dustin eller kollar de på när den aktiverades? Alltså måste jag låna ett Telia-sim och aktivera “på riktigt”? 🙂Vet inte exakt men gör en återställning och köp ett Telia kontantkort om du skall låsa upp den.
Jag ska själv in och försöka låsa upp en Telia iPhone som passerat 12 månader. På pin kiv tänkte jag lämna över telefonen med Redsn0w/Ultrasn0w och se vad som händer, dom har nog sett det mesta vid det här laget 🙂
just i ditt fall skulle jag faktiskt rekommendra dig att aktivera telefonen med ett Telia SIM nu direkt och sedan kasta in Blackra1n/Blacksn0w – detta för att slippa eventuella problem med wifi/gps/push etc
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.