Låsa upp i Teliabutik efter 12mån

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Låsa upp i Teliabutik efter 12mån

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej,
    Jag har nyligen köpt en Telia-låst 3GS på Dustin, har inget simkort från Telia utan kör Telenor. Jag har alltså inte aktiverat telefonen utan körde Blackra1n och Blacksn0w direkt. Hur funkar det om 1 år när jag knallar in på Telia och vill låsa upp luren, räcker det med IMEI-nummer och kvittot från Dustin eller kollar de på när den aktiverades? Alltså måste jag låna ett Telia-sim och aktivera “på riktigt”? 🙂

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@kristoffer 51187 wrote:

Hej,
    Jag har nyligen köpt en Telia-låst 3GS på Dustin, har inget simkort från Telia utan kör Telenor. Jag har alltså inte aktiverat telefonen utan körde Blackra1n och Blacksn0w direkt. Hur funkar det om 1 år när jag knallar in på Telia och vill låsa upp luren, räcker det med IMEI-nummer och kvittot från Dustin eller kollar de på när den aktiverades? Alltså måste jag låna ett Telia-sim och aktivera “på riktigt”? 🙂

Vet inte exakt men gör en återställning och köp ett Telia kontantkort om du skall låsa upp den.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag ska själv in och försöka låsa upp en Telia iPhone som passerat 12 månader. På pin kiv tänkte jag lämna över telefonen med Redsn0w/Ultrasn0w och se vad som händer, dom har nog sett det mesta vid det här laget 🙂

just i ditt fall skulle jag faktiskt rekommendra dig att aktivera telefonen med ett Telia SIM nu direkt och sedan kasta in Blackra1n/Blacksn0w – detta för att slippa eventuella problem med wifi/gps/push etc

muffins
    Member
    Post count: 1906

De behöver bara veta om serie-nr / IMEI nummer för att koppla din telefon till en aktivering, som de vidarebefodrar till apple, så du kan vara lugn 🙂

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.