Låsa upp Iphone 3G 2.2.1 BB 02.30.03 = Turbosim

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Låsa upp Iphone 3G 2.2.1 BB 02.30.03 = Turbosim

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 9

Hej,

När det gäller TurboSIM så fungerar det 100% med Iphone 3G i 2G/GSM läge dvs att du får klicka av 3g nätet.
    Du tappar inga samtal eller att den försöker leta nät hela tiden, allting fungerar som vanligt då menar jag
    WIFI/SMS/RINGA/TA EMOT SAMTAL/ som den gjorde innan ni låste telefonen. Detta är det enda sättet för dig att kunna
    avända din Iphone 3G om du har uppdaterat den till 2.2.1 med BB 02.30.03. Annars får du använda den som en Ipod Touch vilket jag knappast tror du vill göra.

För beställning hör av dig till mig på necdet.gurler@gmail.com

carpe
    Member
    Post count: 904

Detta gäller dock inte med 3(tre) då dom inte kan köra på enbart 2G

Bmode
    Member
    Post count: 201

@carpe 28928 wrote:

Detta gäller dock inte med 3(tre) då dom inte kan köra på enbart 2G

stämmer bra de :), är inte tråden lite felpostad ? ( köp/sälj )

zauer
    Member
    Post count: 7

Hej tänkte kolla mer er om det finns någon annan möjlighet att låsa upp iphonen om man har 2.2.1 och 02.30.03 och självklart har jag tre som operatör med… :S
    Jag innehar ett ismartphone chip samt ett programerbart rebelsim men jag får inget avdem att fungera behöver hjälp blir tokig snart =)

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om fakesims inte funkar finns i dagsläget inte mycket att göra.

zauer
    Member
    Post count: 7

okej men Bmode har ju samma och fungerande vilken version på rebelsim har du?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om det är mig du menar så kör jag för närvarande telia med senaste fw och bb

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.