Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låsa upp iPhone 3G från O2 Officiellt!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har upptäckt, om än lite sent att det går att låsa upp iPhone 3g från O2 officiellt för endast 15£! O2 UK gradually rolls out iPhone unlock, forgot to give us the instructions — Engadget Mobile
Vet någon om ifall detta går att göra från Sverige eller måste man vara i UK för att få upplåsnings-smset?
Det är inga problem att komma åt o2-sidan så länge man använder sig av ett IP-proxy, så det är inte där skon klämmer (om den klämmer)
Kommer du ens förbi första sidan när man ska fylla i info?
Skrev in mina uppgifter och tel.nr men den vägrade:
The supplied mobile phone number is not valid. Please check and re-enter.Så det verkar inte gå att skriva in ett icke-o2 UK nummer, för att komma vidare.
Jag har ett o2-simkort så det är inga problem där. men jag funderar på om det smset man ska få som låser upp kan skickas internationellt. Är det någon som har erfarenhet av det?
telefonen är nämligen till salu för tillfället och jag funderar på om jag ska skriva något i annonsen om att det är möjligt att låsa upp den “officiellt” för 15£, om det bara går att låsa upp den i UK så vet jag inte om det är värt att nämna? :confused:
Den frågan lär du ställa till o2 isf.
Vet inte om det är så nu i Sverige, men förut var det så att om man ville att sitt svenska kontantkort skulle fungera utomlands så var man tvungen att ringa in och begära det, för att det skulle fungera utomlands.Jag ringde o2, och det är tydligen inga som helst problem!
Så för alla med en iPhone 3G köpt i England. Det går alltså att låsa upp din mobil officiellt för 15£ med bara några knapptryck!
@desempleado:::
Hur gick du exakt till väga?..
sitter själv på en 3G från O2 .. skulle mer än gärna låsa upp den så man slipper hacktivation..@bad_baboon 77405 wrote:
@desempleado:::
Hur gick du exakt till väga?..
sitter själv på en 3G från O2 .. skulle mer än gärna låsa upp den så man slipper hacktivation..sure!
Du måste först hitta en ip-proxy för storbrittanien. det gör du enkelt med en google sökning: “ip-proxy UK”. via den proxyn går du in på o2 länken: https://www.o2.co.uk/apps/help/help?qid=1&q1=2&route=unlocking&case=Handset%20Unlocking%20Form.
tänk på att du måste ha ditt o2-sim tankat med 15£ och i telefonen (du skriver in ditt nummer). sedan får du ett sms med upplåsning till telefonen.
resetta sedan telefonen i Itunes.
Klart!
lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.