Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › låsa upp iphone 3g (version 4.0.2)
-
AuthorPosts
-
jag har just köpt en iphone 3g som är låst till telia. vill låsa upp den och använda mitt 3-abonnemang, men efter att ha kikat runt på diverse forum verkar det som om det är svårt eftersom telefonen är uppdaterad till programversiopn 4.0.2.
går det att låsa upp telefonen? de guider jag har försökt med har alla ett annat firmware (jag har 05.13.04) …hemskt tacksam för hjälp,
jesper
Du ska nedgradera till 4.0.1 och använda redsn0w för att aktivera och jb telefonen
sedan installerar du ultrasn0w från cydia@iPhoneReservdelar.se 75319 wrote:
Du ska nedgradera till 4.0.1 och använda redsn0w för att aktivera och jb telefonen
sedan installerar du ultrasn0w från cydiaokey, tack, men hur gör jag för att nedgradera till 4.0.1?
Du går här http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8616.20100715.phnt4/iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
Detta är nedladdningen för 4.0.1 som du ska lägga i telefonen med hjäp av itunes.
Koppla telefonen till datorn, starta itunes, håll shift tangenten samtidigt som du klickar på återställ i itunes då får du blädra efter filen som du laddade ner ovan och välja den.
Vänta tills telefonen är återställd till 4.0.1
Under tiden du väntar ska du ladda ner redsn0w här http://iphwn.org/get/redsn0w_win_0.9.5b5-5.zip
Du behöver dessutom versionen 4.0 som du laddar här http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone4/061-7436.20100621.58Yt4/iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipswNär telefonen är återställd till 4.0.1 startar du redsnow, och följer den inbyggda guiden.
när du ska välja återställnings os från redsn0w så väljer du den som du laddade ned sist altså 4.0
efter att detta är färdigt ska din telefon vara aktiverad och ha cydia installerad.
gå till inställningar och anslut telefonen till W-LAN
Öpnna cydia och uppdatera den
öppna cydia igen och sök efter ultrasn0w installera den
nu kan du sätta i dit 3 kort och använda telefonen.Jag har Iphone 3GS, funkar det på den också? Om inte finns det något sätt för mig att nedgradera till 4.0.1?? Är jätte tacksam för svar,
@aliciall 75343 wrote:
Jag har Iphone 3GS, funkar det på den också? Om inte finns det något sätt för mig att nedgradera till 4.0.1?? Är jätte tacksam för svar,
Ja det går, eftersom apple fortfarande signerar 4.0.1.
Här har du 4.0.1: http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8618.20100715.Zapn4/iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
ladda hem det, koppla in telefonen och håll in SHIFT samtidigt som du trycker på återställ. Du kommer då få upp en ruta där du ska leta reda på filen som jag länkade till. När du gjort det så är det bara att återställa.
Okeei, tack så jätte mycket, ska testa det nu =)
@iPhoneReservdelar.se 75322 wrote:
Du går här http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8616.20100715.phnt4/iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
Detta är nedladdningen för 4.0.1 som du ska lägga i telefonen med hjäp av itunes.
Koppla telefonen till datorn, starta itunes, håll shift tangenten samtidigt som du klickar på återställ i itunes då får du blädra efter filen som du laddade ner ovan och välja den.
Vänta tills telefonen är återställd till 4.0.1
Under tiden du väntar ska du ladda ner redsn0w här http://iphwn.org/get/redsn0w_win_0.9.5b5-5.zip
Du behöver dessutom versionen 4.0 som du laddar här http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone4/061-7436.20100621.58Yt4/iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipswNär telefonen är återställd till 4.0.1 startar du redsnow, och följer den inbyggda guiden.
när du ska välja återställnings os från redsn0w så väljer du den som du laddade ned sist altså 4.0
efter att detta är färdigt ska din telefon vara aktiverad och ha cydia installerad.
gå till inställningar och anslut telefonen till W-LAN
Öpnna cydia och uppdatera den
öppna cydia igen och sök efter ultrasn0w installera den
nu kan du sätta i dit 3 kort och använda telefonen.tack för hjälpen. det funkar utmärkt fram till den näst sista punkten – när jag ska öppna cydia igen och installera ultrasnow dyker det ett meddelande som säger “note: the requested modifications cannot be applied due to required dependencies or conflicts that cannot be automatically found or fixed”
går således ej att installera ultrasnow och använda mitt 3-kort.
vad göra?
TACK för hjälp
någon?
enligt den här guiden : Jailbreak iOS 4.0.2 with Redsn0w [How to Guide] | Redmond Pie så ska det fungera utan att nedgradera.
Du kan väl meddela ifall det fungerar?
Det är alltså en Iphone 3G och inte 3GS?
@jespernufc 75402 wrote:
tack för hjälpen. det funkar utmärkt fram till den näst sista punkten – när jag ska öppna cydia igen och installera ultrasnow dyker det ett meddelande som säger “note: the requested modifications cannot be applied due to required dependencies or conflicts that cannot be automatically found or fixed”
går således ej att installera ultrasnow och använda mitt 3-kort.
vad göra?
TACK för hjälp
Det undrar jag också. Nedgraderade till 4.0.1 nu och det fungerade jätte bra, men vågar inte fortsätta med att låsa upp för om det blev fel för dig kan de ju bli fel för mig också, men jag undrar, fungerar din telefon som vanligt annars förutom att du fortfarande inte kunde sätta i ditt 3kort?
@desempleado 75544 wrote:
enligt den här guiden : Jailbreak iOS 4.0.2 with Redsn0w [How to Guide] | Redmond Pie så ska det fungera utan att nedgradera.
Du kan väl meddela ifall det fungerar?
Det är alltså en Iphone 3G och inte 3GS?
Fungerade alldeles utmärkt.
När jag ska installera redsn0w, så precis när jag klickat på redsn0w.exe som jag öppnat i WinRAR så kommer det upp en ruta där det står:
Please select the coresponding IPSW for your CURRENT firmware.
Vad menas med det? vad är det jag ska välja? Snälla hjälp nån?
@aliciall 75823 wrote:
När jag ska installera redsn0w, så precis när jag klickat på redsn0w.exe som jag öppnat i WinRAR så kommer det upp en ruta där det står:
Please select the coresponding IPSW for your CURRENT firmware.
Vad menas med det? vad är det jag ska välja? Snälla hjälp nån?
då ska du välja uppdateringen ios 4 som du ska ladda ner med firefox
Jag valde iPhone1,2_4.0_8A293_Restore.ipsw som det stog att jag skulle ladda ner, är det fel då?
När ja håller på att installera redsn0w så kommer det upp att man ska hålla ner power knappen i tre sec osv. När jag har gjort allt de, så kommer det upp en ruta i iTunes där det står
iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes
Vad ska ja göra nu?? Ska ja klicka på okej? o sen? Varför blev det som det blev, snälla svara någon, nu börjar jag bli riktigt orolig.
@aliciall 75833 wrote:
När ja håller på att installera redsn0w så kommer det upp att man ska hålla ner power knappen i tre sec osv. När jag har gjort allt de, så kommer det upp en ruta i iTunes där det står
iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes
Vad ska ja göra nu?? Ska ja klicka på okej? o sen? Varför blev det som det blev, snälla svara någon, nu börjar jag bli riktigt orolig.
stäng ner itunes och prova igen, om det inte går så återställ den igen till den uppdateringen du vill
Den återställdes till 4.0.2 igen, och när jag ska nedgradera den så som iPhoneReservDelar.se skrev där uppe så komer det fram en ruta där det står
iPhone enheten “Alicia” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (3194).
Vad ska jag göra nu? bara jag får ner den till 4.0.1 snälla hjälp någon. Detta fungerade innan jag försökte låsa upp den.@aliciall 76007 wrote:
Den återställdes till 4.0.2 igen, och när jag ska nedgradera den så som iPhoneReservDelar.se skrev där uppe så komer det fram en ruta där det står
iPhone enheten “Alicia” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (3194).
Vad ska jag göra nu? bara jag får ner den till 4.0.1 snälla hjälp någon. Detta fungerade innan jag försökte låsa upp den.(3002, 3004, 3013, 3014, 3164, 3194 , and so on) Error codes in the 3000 range generally mean that iTunes cannot contact the gs.apple.com server on ports 80 or 443. This may be because out-of-date or incorrectly configured security or firewall software is interfering, or due to your Internet proxy settings.
efter att jag har laddat ner de här: http://appldnld.apple.com/iPhone4/06…6_Restore.ipsw så kommer de inget när jag ska bläddra och hitta restore, asså när jag har tryckt på SHIFT och återställ samtidigt så kommer de upp en sak där jag ska leta efter de här som jag har laddat ner, jag hittar mappen men de finns ingenting i den som jag kan välja.. varför finns de inget i mappen?
// antee
Om du laddar ned med internet explorer så får filen tillägg zip istället för ipsw.
När du har tryckt på bläddra och kommer in i mappen där filen är sparad tryck in då *.zip so kommer filen att visas upp..
Välj den då och rulla på vidare.
Om du mot slutet får error 16xx så använd umbrella och kick out of bootloop -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.