Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låsa upp iPhone 3GS limera1n 4.1
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag är en bitter svensk som flyttat till Norge. Jag har läst trådar och inlägg men jag finner inte mitt problem här. Hoppas ni inte kastar skit på mig, nu när jag ställer den eviga frågan: Hur låser jag upp min Telefon?Nu har jag försökt låsa upp min iPhone 3GS i 3 månader. Snart slänger jag den i sjön. Seriöst. Jag orkar snart inte mer.
Detta är min mobil:
iPhone 3GS
Version 4.1
Modemfirmware 05.14.02
Låst av TreJag har jailbreakat min telefon till limera1n, senaste updateringen.
Jag har Cydia.
Jag har ett nytt simkort.
Men jag har INGEN SERVICE. (=ingen teckning)Jag försökte skriva in repo666.ultrasn0w.com i cydia i manage, men det gick såklart åt helvete
Jag har googlat det mesta men det kænns som man måste vara ett mattegeni för att räkna ut alla versioner/koder/siffror/modeller.
Kan någon SNÄLLA hjälpa mig. Jag vill bara kunna ringa från min mobil!
En tacksam Simon
Ändrar till svenska å.ä.ö samt redigerar blackra1n till limera1n. /steffeiphone@rawraw 81651 wrote:
Hej
Jag ær en bitter svensk som flyttat till Norge. JAg har læst trådar och inlægg men jag finner inte mitt problem hær. Hoppas ni inte kastar skit på mig, nu nær jag stæller den eviga frågan: Hur låser jag upp min Telefon?Nu har jag førsøkt låsa upp min iPhone 3GS i 3 månader. Snart slænger jag den i sjøn. Seriøst. Jag orkar snart inte mer.
Detta ær min mobil:
iPhone 3GS
Version 4.1
Modemfirmware 05.14.02
Låst av TreJag har jailbreakat min telefon till Blackra1n, senaste updateringen.
Jag har Cydia.
Jag har ett nytt simkort.
Men jag har INGEN SERVICE. (=ingen teckning)Jag førsøkte skriva in repo666.ultrasn0w.com i cydia i manage, men det gick såklart åt helvete
Jag har googlat det mesta men det kænns som man måste vara ett mattegeni før att rækna ut alla versioner/koder/siffror/modeller.
Kan någon SNÆLLA hjælpa mig. Jag vill bara kunna ringa från min mobil!
En tacksam Simon
Vad jag har läst så kommer upplåsningsprogram för 05.14.02/2.10.4 komma tidigast efter iOS 4.2
dvs att du inte kan låsa upp din mobil i dagsläget.“Ändrar till svenska å.ä.ö samt redigerar blackra1n till limera1n. /steffeiphone”
Tack.
Ær blackra1n och limera1n exakt samma sak eller? Varfør har de då olika namn?
väntar på det med, i november kan man KANSKE låsa upp vad jag fattat
@valentine 81677 wrote:
väntar på det med, i november kan man KANSKE låsa upp vad jag fattat
Tja, fan!
Vill du hitta på något?
brumm;81962 wrote:tja, fan!Vill du hitta på något?
? .
@donron 81652 wrote:
Vad jag har läst så kommer upplåsningsprogram för 05.14.02/2.10.4 komma tidigast efter iOS 4.2
dvs att du inte kan låsa upp din mobil i dagsläget.har samma problem med iphone ..
gick till nån upplåsning affär och dom sa till mig att jag måste vänta 10 ellr 20 dagar för att det ska gå och låsa upp .
men jag undrar när kommer man kunna låsa upp den ?
måste vänta tills en nya version kommer ut så kan man låsa upp den gamla (4.1)?@arkone 82116 wrote:
har samma problem med iphone ..
gick till nån upplåsning affär och dom sa till mig att jag måste vänta 10 ellr 20 dagar för att det ska gå och låsa upp .
men jag undrar när kommer man kunna låsa upp den ?
måste vänta tills en nya version kommer ut så kan man låsa upp den gamla (4.1)?Gå inte till affären för att låsa upp det. De använder gratis-verktyg. Tex ultrasn0w för att låsa upp och tar betalt för det.
Invänta en ny version av ultrasn0w, som kommer komma efter 4.2 släpps i skarp version. 4.2 är beräknat till November månad.
@muffins 82117 wrote:
Gå inte till affären för att låsa upp det. De använder gratis-verktyg. Tex ultrasn0w för att låsa upp och tar betalt för det.
Invänta en ny version av ultrasn0w, som kommer komma efter 4.2 släpps i skarp version. 4.2 är beräknat till November månad.
aha okej men vill veta riktigt när det ska komma ut .. för orkar inte ha min iphone 3gs olåst pga ett stor misstag jag gjorde .. :/
men kan jag få din msn ellr nånting som kan kontakta oss.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.