Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låsa upp iPhone 4 iOS 4.1
-
AuthorPosts
-
Hej!
Hittade detta: Unlock iPhone 4 on iOS 4.1 with Ultrasn0w [How to Guide]
När jag gör detta ska jag bara ladda ner en 4.1 ipsw någonstans, vilken som helst? Eller blir det någon ipsw fil av Tiny umbrella? Och finns det någon risk med detta som är lätt att göra fel så allt går åt h*lvete med basebandet?Här har du en på svenska också: Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia.nu
Jag har gjort detta på flera iPhone 4-lurar utan att misslyckas. Det gäller bara att följa stegen så ska det inte vara något problem.
Se till att du har TSS Server igång när du ska återställa.@muffins 80596 wrote:
Här har du en på svenska också: Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia.nu
Jag har gjort detta på flera iPhone 4-lurar utan att misslyckas. Det gäller bara att följa stegen så ska det inte vara något problem.
Se till att du har TSS Server igång när du ska återställa.Följde denna guide och jag klarade det. 🙂 Så nu har jag 4.1 med 01.59 bb.
Vet inte om man skulle göra såhär men jag laddade ner 4.1 ipsw filen och sen hållde in shift och sen återställ och det funkade kalas. 🙂@matt3 80620 wrote:
Följde denna guide och jag klarade det. 🙂 Så nu har jag 4.1 med 01.59 bb.
Vet inte om man skulle göra såhär men jag laddade ner 4.1 ipsw filen och sen hållde in shift och sen återställ och det funkade kalas. 🙂Härligt att höra att du lyckades!
För att bara klargöra till andra som läser detta så måste man ha TSS Server körandes samtidigt – Och fungerar endast på iPhone 4.Jag JB:ade både min samt min sambos iPhone 4, gick hur kalas som helst!
Däremot var det lite meckigt att klippa/slipa ner SIM-kortet, men det gick till slut hehe!förlåt… men hur startar man ett nytt ämne? :s
@valentine 80627 wrote:
förlåt… men hur startar man ett nytt ämne? :s
När du är inne i t.ex Upplåsning och Jailbreak så ser du uppe till vänster det står Ny disskussion, tryck där så startar du en tråd 🙂
Jag kan typ 0 om datorer hur gör jag det?
Om du kan 0 om datorer så är det bästa valet att testa på en annan dator istället :=)
ha ha ja så kan man ju faktiskt göra ju : )
Smart kille.Lyckas jba och allting, men får inte fram nå cydia? Har testat flera gånger, startat om osv… Hur gör man? ;<
Vilket JB använde du? Är det limerain så starta limerain i iphonen, sen står det install cydia eller bara Cydia, tryck där så installerar den Cydia till dig.
Jag körde greenp0ison! Vet inte vad man kan göra för fel..
Kanske är något liknande, går det att öppna någon Greenpoison ikon på telefonen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.