Låsa upp Iphone 4

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hejsan

Jag funderar på att köpa en Iphone 4 men vill ha kvar mitt nuvarande abonnemang. Jag har halebop men dem säljer inte den utan abonnemang. Jag hittade en Iphone 4 som är låst till Telia för 6000kr och undrar om TRE kan låsa upp den eller ska jag beställa hem den och låsa upp med jailbreak och vänta på nästa jailbreak om jag har för ny version osv

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

En telia låst iphone fungerar med halebop så inga problem där inte.
    kör på bara

fillep
    Member

Okej, trodde också det skulle funka men sen läste jag lite om att dem stoppat det fast det var längesen dem skrev det. Jag får fråga telias kundservice

TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

Jag heter Kristoffer Gustafsson och arbetar på Telias Kundservice. Jag måste tyvärr informera er om att simkort från Halebop ej fungerar i telefoner som är operatörslåsta till Telia. För att häva låset måste telefonen varit låst till oss i 12 månader och först då är det möjligt för våra butiker att plocka bort låset mot en avgift på 300 kronor. När det gäller iPhones tar upplåsningen lite längre tid då Apple ska behandla informationen. Låset i sig tas först bort när man synkroniserar sin telefon mot iTunes igen. Ber om ursäkt för eventuell förvirring.

Med vänlig hälsning
    Kristoffer Gustafsson, Telia Kundservice

Generalsnus
    Member
    Post count: 15

@teliakundservice 82001 wrote:

Jag heter Kristoffer Gustafsson och arbetar på Telias Kundservice. Jag måste tyvärr informera er om att simkort från Halebop ej fungerar i telefoner som är operatörslåsta till Telia. För att häva låset måste telefonen varit låst till oss i 12 månader och först då är det möjligt för våra butiker att plocka bort låset mot en avgift på 300 kronor. När det gäller iPhones tar upplåsningen lite längre tid då Apple ska behandla informationen. Låset i sig tas först bort när man synkroniserar sin telefon mot iTunes igen. Ber om ursäkt för eventuell förvirring.

Med vänlig hälsning

Konstigt för min dotter har en iphone låst till telia med halebop kontant kort , och det fungerar

Halebop
    Member
    Post count: 7

Hej!

Jag heter Linnea och jobbar för Halebop.

Tyvärr erbjuder halebop inte iPhone 4 kontant till en början. Vi jobbar på att kunna erbjuda detta när efterfrågan har lugnat sig.

Redan bundna kunder kan binda upp sig på nytt när 3 månader återstår av bindningstiden. Det finns även möjlighet bryta sin befintliga bindningstid hos Halebop och direkt betala av återstående (bundna) månadernas pristillägg och månadsavgift. Avgiften läggs på nästa faktura. Administrationsavgift på 250kr tillkommer om man vill bryta bindningen. Återkom om du vill att vi räknar ut vad det skulle kosta för dig.

Telia butikerna säljer iPhone 4 kontant utan abonnemang.

Hoppas detta gav dig lite fler alternativ.

Mvh
    Linnea, Halebop

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@teliakundservice 82001 wrote:

Med vänlig hälsning

Kan också bekräfta att Halebop fungerar i Telia låsta iPhones

fillep
    Member

Jag ringde Telias kundservice och dem sa att det skulle fungera. Har redan beställt den så vi får hoppas att det funkar.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.