Låsa upp och jailbreaka en 32GB ? LÄS SNÄLLA

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Låsa upp och jailbreaka en 32GB ? LÄS SNÄLLA

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej min far kommer hem med en iphone som han vill använda som då är låst, har provat olika simkort i, men kommer inte mkt längre än till amergencycall, och bild på att koppla in den till itunes! Jag gör detta men itunes visar inte att han har hittat någon iphone..

jag installerade itunes på en annan dator och nu hittar han den men han säger att jag måste ha simkort som följer med, men har ej detta, Gå rdet inte låsa upp och jailbreak runt detta ?

Problem: Vet ej om det är 3g eller 3gs, samt vet ej broadband eller firmwire i den :/ Går det att få reda på detta på nåttvis, eller liknande ? skulle vilja låsa upp den och jailbreaka den!

Btw, och sökt runt och provat olika saker men har inte tagit mig någonstans med detta!

MVH Kim

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du ska använda redsn0w, följ bara instruktionerna där, du ska installera ipad baseband och aktivera telefonen. Du ska därefter installera ultrasn0w från cydia

RYMDGRISEN
    Member
    Post count: 17

@iPhoneReservdelar.se 91904 wrote:

Du ska använda redsn0w, följ bara instruktionerna där, du ska installera ipad baseband och aktivera telefonen. Du ska därefter installera ultrasn0w från cydia

Lät vettigt. 😛

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Det du skulle kunna göra är att, sätt den i iTunes, uppdatera den. Går den att uppdatera till 4.3.3 så är det en 3gs. Stannar den vid 4.2.1, är det en 3g.

Efter du uppdaterat den, laddar du hem redsn0w.

Följ instruktionerna i redsn0w. När du kommer till den delen då du blir frågad av vad du vill installera. (en massa alternativ du kan kryssa i), så ska du välja

• Install Cydia
    • Update to iPads Baseband

Efter det, är det bara att fortsätta följa instruktionerna.

När allt är klart, och du har fått igång telefonen, öppnar du cydia. I cydia installerar du ultrasn0w. Det programmet låser upp din telefon.

EDIT:

Läste nu också att, ni inte har rätt simkort. Då måste du återställa med hjälp av en custom ipsw, vilket betyder att du återställer till en mjukvara som redan är aktiverad.

EDIT:

Nu när jag tänker efter. Det finns inga 3g 32gb? Så det måste vara en 3gs.

Slevva
    Member

oj det där med ipsw var väldigt nytt för mig! hur funkar detta ?

Cophe
    Member

Ipsw är apples egna lilla nerpacknings-filtyp. Man kan säga att, ipsw är det samma som .zip elller .rar för windows.

Alla mjukvaror för apples produkter är .ipsw.
    Det jag menade med en custom ipsw är att, har man inte tillgång till rätt simkort, så får man lägga in en sådan, för att komma förbi aktiveringen.

Slevva
    Member

okej så jag ska alltså, hämta hem den ios jag vill ha i telefonen och köra den genom redsn0w. ?

Cophe
    Member

Tyvärr är det inte så enkelt.

Jag tror inte du har några SHSH sparade i cydia, därför får installera senaste versionen. Dock måste du ha en custom ipsw för att komma förbi aktiveringen efter återställningen.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.