Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låsa upp och Jailbreaka Iphone 3G , Hur?
-
AuthorPosts
-
Hejsan köpte mig en Iphone 3G från Telia för ca en månad sen. jag har den senaste uppdateringen och vill låsa upp så jag kan ha alla operatörer samt jailbreaka den. min fråga är hur jag ska gå tillväga. måste jag nedgradera eller finns de program för de?
kan någn snäll hjälpa mig och skriva stegvis hur jag ska göra:rolleyes:
Har sökt men inte hitta något.
Tack i förväg
MVH Ipeddy:DDu har inte alls sökt…
Det går inte att låsa upp senaste uppdateringen(02.30.03).
Men däremot kan du jailbreaka.@carpe 32157 wrote:
Du har inte alls sökt…
Det går inte att låsa upp senaste uppdateringen(02.30.03).
Men däremot kan du jailbreaka.joo men kanske då inte ordentligt:)
okej men kan man inte nedgradera eller vad de heter de kunde man förr iaf eller?? och om jag ska jailbreaka kan man låsa upp den senare då? sen om de går att göra det vilken program ska jag använda för att jailbreaka den på enklaste sätt?:cool:
Nu krävs en förklaring här:
Om du nyss har köpt en iPhone hos Telia (dvs dom senaste månaderna) kan du inte köra en mjukvaru-upplåsning, då den har baseband 02.30.03. För detta krävs BB 02.28.00. Förut (2.0 otb) hade iPhone 3G bootloader 5.8, som gör att man kan nedgradera, men du har nog 6.4. Så du kan såklart jailbreaka, men inte låsa upp via yellowsn0w. Du kan använda ett RebelSIM för att låsa upp, men det är långt ifrån säkert att det funkar.
Det går iofs rykten om att när nästa iPhone FW (3.0, med nytt baseband) kommer, så kommer Dev-Team släppa ett nytt yellowsn0w, som klarar det. Men det är oxå långt ifrån säkert 😉 Men om det kommer att gå, så kan du asså jailbreaka nu, med QuickPwn, och låsa upp när det kommer 🙂
@mekke 32163 wrote:
Nu krävs en förklaring här:
Om du nyss har köpt en iPhone hos Telia (dvs dom senaste månaderna) kan du inte köra en mjukvaru-upplåsning, då den har baseband 02.30.03. För detta krävs BB 02.28.00. Förut (2.0 otb) hade iPhone 3G bootloader 5.8, som gör att man kan nedgradera, men du har nog 6.4. Så du kan såklart jailbreaka, men inte låsa upp via yellowsn0w. Du kan använda ett RebelSIM för att låsa upp, men det är långt ifrån säkert att det funkar.
Det går iofs rykten om att när nästa iPhone FW (3.0, med nytt baseband) kommer, så kommer Dev-Team släppa ett nytt yellowsn0w, som klarar det. Men det är oxå långt ifrån säkert 😉 Men om det kommer att gå, så kan du asså jailbreaka nu, med QuickPwn, och låsa upp när det kommer 🙂
okej tack har jailbreakat den nu men har en fråga. jag jailbreaka med quickpwn och vill nu installera real artist ..som fiins på dennna sida Topp 20 bästa program till iPhone! | iPhoneinfo.se
men de står att sourcen finns om man jailbreakat med ziphone så ja undrar vad sourcen heter ?? så jag kan installera Real artist.:rolleyes: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.