Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Låser sig vid äpplet?! snabb hjälp tack
-
AuthorPosts
-
Hej!
När jag ska starta min iPhone 3gs så låser den sig vid äpplet som kommer vid starten bara, samma är det när jag försöker koppla i den i datan?! Någon som vet vad jag kan göra??!!
Är den jailad? Om inte och du inte bryr dig om jail/upplåsning så uppdatera till nya fw eller återställ den.. Detta gör du om du BARA vill ha telen som den är.. Dvs låst till din op
@h3nr11k 61019 wrote:
Är den jailad? Om inte och du inte bryr dig om jail/upplåsning så uppdatera till nya fw eller återställ den.. Detta gör du om du BARA vill ha telen som den är.. Dvs låst till din op
har samma problem och just nu skiter jag i vad som blir kvar på telefonen eller hur den blir bara den startar, men hur ska jag kunna återställa/uppdatera när den vägrar ha kontakt med datorn eftersom den bara står med äpplet och laddnings ringen?
Det är jättesvårt att säga vad som orsakar att iPhone fastnar vid bootlogon och ännu svårare att hitta en lösning till det. Beroende på vilken program som orsakar problemet kan man hitta olika förslag till lösningar men det är inte alltid de funkar heller. Vet man inte vad som orsakat krashen ska man prova alla förslag. Kravet för alla lösningar är man ska kunna komma in i system mapparna med antingen SSH eller iFunbox o liknande. Läs i denna tråd om idéer och förslag https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html
Om ni inte bryr er om jailbreak så kan uppdatera till 3.1.3 genom iTunes. Om inte iTunes känner av iPhone så ska ni sätta iPhone i recovery mode eller DFU och sen återställa. Sök i forumet eller googla.
@jonasb 61079 wrote:
har samma problem och just nu skiter jag i vad som blir kvar på telefonen eller hur den blir bara den startar, men hur ska jag kunna återställa/uppdatera när den vägrar ha kontakt med datorn eftersom den bara står med äpplet och laddnings ringen?
Fått ordning på den nu! Tänkte exakt samma som dig, bara den går igång.
Det var så att jag var tvungen att få den i ett läge som heter “DFU-mode” som man få genom att hålla inne både powerknappen & homeenter knappen i först 10 sekunder, sedan släpper du powerknappen och håller inne homeenterknappen i ytterliggare 10 sekunder. Så kommer den vanliga bilden upp att du ska koppla din iphone till itunes, och sedan fick man återställa den.
Sedan finns det även ett annat sätt, det är att du håller inne homeenter knappen och kopplar i usbkabeln, och håller inne knappen tills itunes startar, det kommer upp en text där det står att din iphone är i återhämtningsläge och du måste återställa & uppdatera innan du kan få den att fungera igen. Så det var bara att återställa den och uppdatera till den nya, så fungerade den sen.
Hoppas du får igång den!
//Hampus
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.