Låst 3GS

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej, är helt ny på forumet, ursäkta om det redan finns relaterade inlägg om detta. Har letat lite men inte hittat.

Jag har en Iphone 3gs som varit låst sen i november förra året, grymt störigt. Det är mitt fel, jag råkade uppdatera till 4.2.1 firmwire som bröt min jailbrake och upplåsning.

Nu undrar jag efter att ha försökt hitta lösningar om det finns finns nåt därute eller hur man ska ta sig tillväga?.

Telefonen är alltså på firmwire 4.2.1 och baseband 5.15.04, tragiskt nog. Ända jag hittat är att man ska uppdatera baseband till 6.15.00. men det är ju absolut ingen bra lösning och ointressant.
    Är det verkligen så att det inte finns nåt annat sätt och gå tillväga?. Den är låst till 3 men jag använder tele2 comviq.

Ps. jag kan inte nergradera firmwire heller då jag inte har SHSH blobs sparat sen innan. 🙁

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Enda möjligheten då är om den är äldre än 12 månader. Då kan du låsa upp den för runt 300-400:- i valfri 3 butik.

Kiffz
    Member

@cophe 90015 wrote:

Enda möjligheten då är om den är äldre än 12 månader. Då kan du låsa upp den för runt 300-400:- i valfri 3 butik.

Ringde till 3 butiken, det har gått 12 månader, men ända svaret var att den är låst på 24 månader så dem sa att då måste jag vänta 1 år till

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Okey, det var ju lite tråkigt. Det finns dock andra möjligheter, men så vitt jag vet så är dem inte garanterande. Massa olika hemsidor som erbjuder unlock för en viss mån av betalning. En del är pålitligare än dem andra.

Min personliga åsikt är dock att ingen av dem är något att lita på. Dock har det fungerat för vissa. Du väljer själv.

Kiffz
    Member

@cophe 90022 wrote:

Okey, det var ju lite tråkigt. Det finns dock andra möjligheter, men så vitt jag vet så är dem inte garanterande. Massa olika hemsidor som erbjuder unlock för en viss mån av betalning. En del är pålitligare än dem andra.

Min personliga åsikt är dock att ingen av dem är något att lita på. Dock har det fungerat för vissa. Du väljer själv.

Dem går inte lita på, vet att två av dem inte fungerar… och dessutom har dem absolut ingen upplåsning till just 3GS med det här baseband problemet.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.