Låst efter uppgradering av OS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Låst efter uppgradering av OS

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!

Jag köpte min iPhone 2g i Thailand när jag var där för snart tre år sedan. Jag fick den upplåst hos en lokal iPhone-trollkarl och allt var frid och fröjd. Två år senare fick jag för mig att jag skulle uppgradera den. Okunnig som jag är inom det tekniska området tog jag mig vatten över huvudet.

Jag hittade någon uppgradering(vet tyvärr inte vilken) som jag tänkte att det bara var att installera och köra. Det som hände var att jag inte kan göra annat än att ringa nödsamtal med den, och i iTunes står det bara:

The SIM-card inserted in this iPhone does not appear to be supported.
    Only compatible SIM-cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM-card that came with your iPhone or visit a supported Carriers-store to recieve a replacement SIM-card.”

Jag tänkte bara kolla om det finns något sätt att få liv i det gamla liket!?

Hoppas det finns någon vänlig och kunnig människa som har tid och lust att hjälpa mig!

Tack på förhand!

/Robin

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ja då, det ska inte vara några problem där inte…
    Vad du behöver är en custom firmware som redan är aktiverad.
    Detta fixar du enklast själv med sn0wbreeze iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
    Du ska först ladda ned sn0wbreeze, sedan ska du ladda ned ios 3.1.3 för iphone 2g
    Se till att du laddar ned dessa filer med t.ex. firefox
    3.1.3 hittar du här http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7481.20100202.4orot/iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
    sedan startar du upp snowbreeze och följer instruktioner…

robbannn85
    Member
    Post count: 2

Hej!

Tack för hjälpen. Jag har gjort som du skrev men problemet återstår… Det kändes bra hela vägen genom snowbreeze och återställningen i iTunes. Vad tror du jag behöver göra nu?

Tack på förhand!

Mvh

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Nu använder inte jag sn0wbreeze (kör mac) men det borde vara nåt man kan bocka för att telefonen ska aktiveras

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.