Låst Iphone, någon som provat?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Låst Iphone, någon som provat?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 82 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej

Har en Telia låst Iphone och snubblade över det här:

Beställning av upplåsningskod till Iphone 4 (Svenska)

Det är visserligen dyrt, men jag det passar mig eftersom jag vill få den upplåst en gång för alla. Är det någon användare här som har någon erfarenhet av “permanent upplåsning” eller företaget bakom det?

B.R

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Spännande ! Har ingen 4 men hade nog provat direkt om jag ägt en..

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

iPhone kan mig veteligen inte låsas upp med kod som t.ex. SonyEricsson eller Nokia.
    Bara genom iTunes och från Apple

Grunthos
    Member

Jag beställde en upplåsning där i morse. Jag uppdaterar tråden när det är klart och jag förhoppningsvis har en upplåst Iphone;-)

Det som hänt hittills var att jag fick en orderbekräftelse som förklarar att min Iphone ligger på behandling och att det kan ta upp till 10 dagar, men troligen är klart tidigare.

Valentine
    Member
    Post count: 182

hoppaas 😮 fan värt det då 🙂

BarateaU
    Member
    Post count: 211

Annars kan butikerna låsa upp också.
    Köp 10 kanellbullar och en platta cola och knata in i Telia butiken, lägg på en charm som aldrig förr så kan du få din nalle upplåst på plats.

Grunthos
    Member

Hehehe, f-n tänkte inte på det:o

mtboy
    Member
    Post count: 24

Det luktar scam lång väg. Varför skulle de ha 10 dagars leveranstid på koderna?

Antingen har de väldigt många och kan leverera direkt, eller så kommer de aldrig få tag i några över huvud taget. Att istället påstå 10 dagars leveranstid är så mycket skit snack det kan bli.

Jag är 99.9% säker på att det är några pojkar som vill tjäna snabba cash. Uppenbarligen finns det några som gärna donerar pengar till dem.

whywhy99
    Member

Hur går det till när de låser upp i butik, rent tekniskt alltså ?

Valentine
    Member

@barateau 80339 wrote:

Annars kan butikerna låsa upp också.
    Köp 10 kanellbullar och en platta cola och knata in i Telia butiken, lägg på en charm som aldrig förr så kan du få din nalle upplåst på plats.

Värt att testa ju 😉

ssnd
    Member
    Post count: 194

@whywhy99 80350 wrote:

Hur går det till när de låser upp i butik, rent tekniskt alltså ?

Det går till så att butiken skickar typ en upplåsningsbekräftelse till Apples servrar och sen efter en eller ett par dagar så får man upp ett meddelande i iTunes då man synkar den att den är upplåst.

Vad jag vet så är det de enda lagliga sättet att låsa upp den på om man inte jailbreakar och kör en fulupplåsning.

Tycker det luktar bluff lång väg.

Till trådskaparen – Hur funkade det med betalning? Förskott eller?

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

det som är lite småroligt är att bilden till “iphone 4 upplåsningskod” inte alls är en iphone 4 🙂
    sen verkar dom vilja ha IMEI numret till telefonen med, vilket jag inte hade skickat ut sådär.

hoppas iaf att det fungerar! trist med alla scams som flyter omkring på nätet !

ssnd
    Member

Och att ett av namnen bakom hemsidan “Jan-Erik Olsson”
    också är namnet på den ökända rånaren vid Normalmstogsdramat 1973 🙂

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

Peter Svedman (Gnylf) on Twitter

han hävdar ju att dom kan låsa upp de mesta på sin twitter.. ultrahackers, nummersnillen eller bara scam? 😀 ska bli spännande att se dehär!

ssnd
    Member

Jo ska bli skoj att se om det funkar.

Hittade några bruksanvisningar som beskriver hur man ska “använda” koden man får.

How To Unlock Apple iPhone 4

1. Turn on your iPhone with an unaccepted SIM card.
    2. The cell phone should request your unlock code or request a password of some sort.
    3. Now enter your unlock code.
    4. Your Apple iPhone may reboot and should now be completely unlocked.

Hur funkar det egentligen om man stoppar in “fel” simkort, frågar luren då efter en kod som det beskrivs här?

Lite mysko att Gnylf skriver i sin FAQ på frågan om hur man slår i koden:

“Vi skickar alltid med fullständiga instruktioner i samma email som koden levereras. Vi försöker hålla denna FAQ på en enkel nivå och behandlar inte detta här.”

ssnd
    Member

Ytterligare lite skumt att Svedman på sin Twitter redan den 23 Juli säger att han kan räkna ut upplåsningskoder till iPhone 4

Då iPhone 4 lanserades i Sverige först den 29-30 Juli.

Gnylf
    Member
    Post count: 3

Hej

Jag heter Peter Svedman och är en av ägarna till Gnylf.com. Jag fick tipset av en av mina kunder som skapat den här tråden.

Först och främst vill jag säga att ni som skriver att “upplåsningskod” till Iphone är bluff har både rätt och fel.

Vissa av de äldre Iphones låser vi upp genom en sorts kod, inte kod i den bemärkelsen att man starta telefonen och slår in en kod, utan ett litet knep för att få ut en signatur (kod) som vi använder för att låta Itunes låsa upp telefonen (slå in kod).

De flesta nyare Iphone bla Iphone 4 låses upp via Itunes, helt utan att kunden behöver göra någonting.

Varför skriver vi kod på sidan?
    Anledningen är att en majoritet av våra kunder inte är så tekniskt bevandrade och att vi inte vill komplicera saker och ting. Dessutom vill vi hålla “temat” på sidan eftersom vi huvudsakligen handlar med koder.

Varför förskottsbetalning?
    Det är ett sätt för oss att garantera att vi får betalt för vårt jobb. Hur skulle vi annars göra? Skicka ut en lapp med koderna mot postförskott? Det skulle ju åtminstone i fallen med Iphone vara omöjligt.

Angående butik
    Vi har ingen butik i dagsläget. Däremot har vi samarbete med en del butiker. Detta gäller i första hand andra telefoner än Iphone. I många fall så har folk försökt slå in koder på måfå (vanligt bland Android) och telefonen har sk “Blocked Counter”. Då kan inte telefonen låsas upp med kod. Om kunden har köpt en kod av oss och har “Blocked Counter” så är den koden oanvändbar. Då erbjuder vi kostnadsfri upplåsning hos någon av våra samarbetspartners så kunden kan få det dom har betalat för, en upplåst telefon. I en del fall så skickar vi ut egentillverkad programvara så kunden kan låsa upp via orginalkabel.

Angående 10 dagar…
    Det finns en och annan Iphone i vårt avlånga land. Vi säger 10 dagar för att gardera oss. Det brukar för det mesta ta 4-5 dagar. Men säger man 10 dagar och levererar på 5 så blir det en positiv överaskning.

Bluff?
    Naturligtvis är vi inte en bluff. Jag har dock full förståelse för att folk tycker det är misstänksamt med det vi gör. Jag kan tyvärr inte påverka det, utan få helt enkelt låta tiden ha sin gång och hoppas det dyker upp lite “snälla” trådar på nätet. Iof så skulle jag kunna tänka mig att demonstrera kostnadsfritt för en “tung” medlem på detta forum att vår tjänst verkligen fungerar?

Tack för ett bra forum, jag brukar ofta läsa på detta forum men har inte reggat mig förrän nu:cool:

PS: Jag vet inte exakt när det bankrånet var, men jag är tämligen säker på att Janne inte ens var en kittling i sin farsas pung på den tiden,:laugh:

Valentine
    Member

@gnylf 80410 wrote:

Hej

Jag heter Peter Svedman och är en av ägarna till Gnylf.com. Jag fick tipset av en av mina kunder som skapat den här tråden.

Först och främst vill jag säga att ni som skriver att “upplåsningskod” till Iphone är bluff har både rätt och fel.

Vissa av de äldre Iphones låser vi upp genom en sorts kod, inte kod i den bemärkelsen att man starta telefonen och slår in en kod, utan ett litet knep för att få ut en signatur (kod) som vi använder för att låta Itunes låsa upp telefonen (slå in kod).

De flesta nyare Iphone bla Iphone 4 låses upp via Itunes, helt utan att kunden behöver göra någonting.

Varför skriver vi kod på sidan?
    Anledningen är att en majoritet av våra kunder inte är så tekniskt bevandrade och att vi inte vill komplicera saker och ting. Dessutom vill vi hålla “temat” på sidan eftersom vi huvudsakligen handlar med koder.

Varför förskottsbetalning?
    Det är ett sätt för oss att garantera att vi får betalt för vårt jobb. Hur skulle vi annars göra? Skicka ut en lapp med koderna mot postförskott? Det skulle ju åtminstone i fallen med Iphone vara omöjligt.

Angående butik
    Vi har ingen butik i dagsläget. Däremot har vi samarbete med en del butiker. Detta gäller i första hand andra telefoner än Iphone. I många fall så har folk försökt slå in koder på måfå (vanligt bland Android) och telefonen har sk “Blocked Counter”. Då kan inte telefonen låsas upp med kod. Om kunden har köpt en kod av oss och har “Blocked Counter” så är den koden oanvändbar. Då erbjuder vi kostnadsfri upplåsning hos någon av våra samarbetspartners så kunden kan få det dom har betalat för, en upplåst telefon. I en del fall så skickar vi ut egentillverkad programvara så kunden kan låsa upp via orginalkabel.

Angående 10 dagar…
    Det finns en och annan Iphone i vårt avlånga land. Vi säger 10 dagar för att gardera oss. Det brukar för det mesta ta 4-5 dagar. Men säger man 10 dagar och levererar på 5 så blir det en positiv överaskning.

Bluff?
    Naturligtvis är vi inte en bluff. Jag har dock full förståelse för att folk tycker det är misstänksamt med det vi gör. Jag kan tyvärr inte påverka det, utan få helt enkelt låta tiden ha sin gång och hoppas det dyker upp lite “snälla” trådar på nätet. Iof så skulle jag kunna tänka mig att demonstrera kostnadsfritt för en “tung” medlem på detta forum att vår tjänst verkligen fungerar?

Tack för ett bra forum, jag brukar ofta läsa på detta forum men har inte reggat mig förrän nu:cool:

PS: Jag vet inte exakt när det bankrånet var, men jag är tämligen säker på att Janne inte ens var en kittling i sin farsas pung på den tiden,:laugh:

Så det funkar alltså att låsa upp mer eran kod? 😀

whywhy99
    Member

Jag har handlat, och funkar det kommer alla på detta forum kunna läsa om det 🙂

Gnylf
    Member

@valentine 80411 wrote:

Så det funkar alltså att låsa upp mer eran kod? 😀

Ja det fungerar;)

Ytterligare lite skumt att Svedman på sin Twitter redan den 23 Juli säger att han kan räkna ut upplåsningskoder till iPhone 4

Jo, det kan verka lite suspekt. Anledningen är att vi visste redan dagen efter den första Iphonen kom ut att det skulle gå. Jag kan med relativ säkerhet säga att vi klarar Iphone 5, redan nu med.:cool:

Drivalen
    Member
    Post count: 41

När kommer ni kunna låsa upp Tre och dom andra operatörerna??

Gnylf
    Member

Fokus just nu är på Telenor. Jag kan tyvärr inte säga exaktare än att vi jobbar på det. Den enda permanenta lösningen för övriga just nu är BGA-programmering med default imei, men då ryker tyvärr garantin:(

Däremot så vet jag flera exempel på folk som gått in till operatören och levt rövare ett tag och fått dem upplåsta på det viset. Dra i dig 5 redbull och trakassera dem ett tag så borde dom hjälpa dig:cool:

whywhy99
    Member

@gnylf 80416 wrote:

Ja det fungerar;)

Jo, det kan verka lite suspekt. Anledningen är att vi visste redan dagen efter den första Iphonen kom ut att det skulle gå. Jag kan med relativ säkerhet säga att vi klarar Iphone 5, redan nu med.:cool:

Härligt m självsäkerhet ! Vi gillert !!

ekeneken
    Member
    Post count: 7

Gnylf:
    Hur stora är förhoppningarna att kunna låsa upp en Iphone4 som är låst till “någon” operatör i UK? Kan man ta reda på vilken operatör telefonen är låst till? Kör med ultrasn0w för tillfället men går det att låsa upp den permanent så tvekar jag inte en sekund.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om ni kan bevisa för att det som ni erbjuder fungerar så kan vi rekomendera era tjänster till våra kunder.

Valentine
    Member

@gnylf 80419 wrote:

Fokus just nu är på Telenor. Jag kan tyvärr inte säga exaktare än att vi jobbar på det. Den enda permanenta lösningen för övriga just nu är BGA-programmering med default imei, men då ryker tyvärr garantin:(

Däremot så vet jag flera exempel på folk som gått in till operatören och levt rövare ett tag och fått dem upplåsta på det viset. Dra i dig 5 redbull och trakassera dem ett tag så borde dom hjälpa dig:cool:

funkar det att låsa upp telia låsta? plus att garantin är kvar?

Dag
    Member
    Post count: 57

Halebop – vad kan vi hjälpa dig med?

Låsa upp Halebop-telefon
    En telefon som är operatörslåst till Halebop kan låsas upp tidigast 12 månader efter köpet. Då kan du ta med mobiltelefonen, legitimation samt kvitto på köpet till en av Telias butiker och begära upplåsning (kostnad 300 kr).

Borde det inte vara samma för en som är låst till Telia? Alltså 300kr?

Någon som låst upp sin hos Telia? Måste den vara original etc. Eller är det lugnt om den är jailbreakad?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@dag 81057 wrote:

Halebop – vad kan vi hjälpa dig med?

Borde det inte vara samma för en som är låst till Telia? Alltså 300kr?

Någon som låst upp sin hos Telia? Måste den vara original etc. Eller är det lugnt om den är jailbreakad?

Spelar ingen roll om den är jailbreakad eller inte.
    De behöver bara ditt IMEI-nummer att knappa in i deras dator för att skicka förfrågan vidare till apple.

dennnnnnis
    Member
    Post count: 1

Låsa upp android? – Sidan 3 | Swedroid (inlägg 49).
    Känns inte jättetroligt att detta är en annan Grunthos, eller är jag paranoid? 🙂
    Konstigt att han inte verka känna till företaget, även om han köpte därifrån i maj…

Jag hoppas att det inte är fejk, vill låsa upp min sambos telia låsta 4:a…

Inlägget på swedroid:

Fixade min telia låsta I5700 på denna sidan. Det var en av de få Svenska sidorna som sålde koder, kalla mig paranoid, men jag gillar inte Paypal o utländska sidor

Upplåsningskoder till alla mobiler. – http://www.Gnylf.com (Svenska)

Appropå HTC så fanns det med tror jag

hocki
    Member
    Post count: 5

Om man inte vet vad telefonen är låst till för operatör. Hur gör man då

BruketFans
    Member
    Post count: 46

Känns dessvärre som fake…

Det enda jag kan tänka mig är att de har hjälp “inifrån”.
    Telia support eller Telia butik .

Men det är bara att bevisa motsatsen…

whywhy99
    Member

@grunthos 80333 wrote:

Jag beställde en upplåsning där i morse. Jag uppdaterar tråden när det är klart och jag förhoppningsvis har en upplåst Iphone;-)

Det som hänt hittills var att jag fick en orderbekräftelse som förklarar att min Iphone ligger på behandling och att det kan ta upp till 10 dagar, men troligen är klart tidigare.

Hur har det gått ??

dator_robin
    Member
    Post count: 45

Skulle oxå vilja veta hur det gått?

smeko
    Member
    Post count: 14

@gnylf 80419 wrote:

Hej

Vad är bga programmering är det inte att du byter imei? Det är olaglit att byta imei i Sverige och hela världen

Valentine
    Member

Kan den låsa upp telia & hur har det gått!!! :d

ssnd
    Member

@grunthos 80333 wrote:

Nu har det gått två veckor vi vill veta hur det har gått :confused:

Valentine
    Member

@ssnd 81702 wrote:

Nu har det gått två veckor vi vill veta hur det har gått :confused:

antagligen inte alls verkar det som :S 🙁

Amstaff
    Member
    Post count: 17

bara ni PM:ar WhyWhy och frågar?

Grunthos känns fake.

Valentine
    Member

@amstaff 81830 wrote:

bara ni PM:ar WhyWhy och frågar?

Grunthos känns fake.

varför ska vi pm han/hon?

whywhy99
    Member

Jah väntar forfarande och möttes av detta idag, alltså skall jag få mina koder idag……jag trort när jag ser det..

“Bästa kund

Vi är överväldigade och tacksamma för att vår tjänst är såpass populär. Men vi hinner inte riktigt med att hålla tiderna som är angivna vid varje produkt. Nedan tider gäller ALLA produkter på vår sida tills vidare:

* Samtliga modeller utom Iphone, leveranstid: 7 dagar
    * Iphone, leveranstid: 14 dagar.

(I de flesta fall så klarar vi att leverera era koder innan, men räkna med dessa tider).

Leverans av koder till Iphone beställda före 2/11 levreras på Lörd 6/11″

whywhy99
    Member

Nu djävlar ! Kan meddela att det verkligen funkar, efter en synk m Itunes, kom meddelandet jag längtat efter, “your Iphone is unlocked” FOREVER !!

Jag skall erkänna att jag haft mina tvivel efter försenad leverans mm, dock har Gnylf skött email kontakten ypperligt !

Så var det värt pengarna ? Absolut, nu kör jag ett Tele2 kort i en förut Telia låst lur.

Upplåsningskoder till alla mobiler. – http://www.Gnylf.com (Svenska) för er som undrar

_Niklas_
    Member
    Post count: 48

Riktigt Häftigt! Grattis!

/Niklas

whywhy99
    Member

Tack ! Jag är otroligt nöjd att det verkligen funkade, fick vänta i nästan en månad.

Smisken
    Member
    Post count: 130

Fan vad najs! Skulle vart bra om jag kunde låst upp mitt AT&T från USA som jag troligtvis har =) på min 16gb 3gs

Dag
    Member
    Post count: 57

Skillnaden är att man slipper ha telefonen 1 år innan man kan låsa upp? Annars kostar det ju 300-350kr att låsa upp hos sin operatör efter 12 månader. Jag har dock inte fått upp något “your Iphone is unlocked” i itunes efter att jag låste upp min hos operatören.

whywhy99
    Member

@dag 82765 wrote:

Skillnaden är att man slipper ha telefonen 1 år innan man kan låsa upp? Annars kostar det ju 300-350kr att låsa upp hos sin operatör efter 12 månader. Jag har dock inte fått upp något “your Iphone is unlocked” i itunes efter att jag låste upp min hos operatören.

Det beror ju på att din operatör låste upp den.

utalker
    Member
    Post count: 403

Är det inte olagligt att låsa upp mobiler?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@utalker 82785 wrote:

Garantin lär nog försvinna

whywhy99
    Member

@utalker 82785 wrote:

Nej inte på detta vis, de gör på samma sätt som Telia exvis. Och det påverkar inte garantin. En jailbreakad lur som är upplåst, har däremot ingen garanti.

Olof83
    Member
    Post count: 6

Hej whywhy99

Du skrev i början av den här tråden att du inte hade en 4:a. Jag antar att du menade iphone 4 och i så fall. Vilken typ av iphone låste du upp via gnylf?

Mvh Olof

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 82 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.