Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Låst till 3, hur låser jag upp?
-
AuthorPosts
-
Hejsan, Ska köpa en iphone 3gs 32gb imorgon som är låst till 3 och har den senaste mjukvaran. Nån som vet hur jag kan låsa upp den via jailbreak eller något? Hur ska jag göra då, länka gärna en guide. Mvh: patrik
Använd ett 3kontantkort tills det kommer en upplåsning. (som bör släppas nu i dagarna). Jag tycker själv att musclenerd verkar jävulskt sega…
@jonnilsson 71498 wrote:
Använd ett 3kontantkort tills det kommer en upplåsning. (som bör släppas nu i dagarna). Jag tycker själv att musclenerd verkar jävulskt sega…
Har inget 3kort.. Går det inte låsa upp den med nån jailbreak eller nått? 🙂
@pabac 71515 wrote:
Har inget 3kort.. Går det inte låsa upp den med nån jailbreak eller nått? 🙂
Nej, det går inte att låsa upp den med jailbreak ÄN, det kommer som sagt om en snar framtid…
Du kan få ett kontantkort från tre gratis. Inte laddat med pengar, men ändå så att du kan aktivera iphonen… (du bör få ett kontantkort om du köper telefonen också)
@jonnilsson 71517 wrote:
Nej, det går inte att låsa upp den med jailbreak ÄN, det kommer som sagt om en snar framtid…
Du kan få ett kontantkort från tre gratis. Inte laddat med pengar, men ändå så att du kan aktivera iphonen… (du bör få ett kontantkort om du köper telefonen också)
Okej men går det inte att nergradera den till typ 3.1.2/3 och därifrån jailbreaka och låsa upp den så jag kan använda mitt comviq kort?
@pabac 71539 wrote:
Okej men går det inte att nergradera den till typ 3.1.2/3 och därifrån jailbreaka och låsa upp den så jag kan använda mitt comviq kort?
Nej, inte om du inte har en shsh-blob sparad. vilket jag gissar på att du inte har eftersom du köpt din iphone nyligen? ( och inte haft 3.1.3 innan?)
@jonnilsson 71540 wrote:
Nej, inte om du inte har en shsh-blob sparad. vilket jag gissar på att du inte har eftersom du köpt din iphone nyligen? ( och inte haft 3.1.3 innan?)
Har inte köpt den än, Den är begagnad ca 6månader gammal så antar att den har haft 3.1.3 installerat? 🙂
Men du måste ha shsh-blobben sparad ändå. Och har säljaren inte det, så antar jag att du inte kan jailbreaka.
DOCK kan du kanske jaila om du har gamla Bootroomen, och då måste du även ha en mac för att jailbreaka den…
Varför ska du köpa en 3gs när iphone 4 kommer om 5 dagar?
@svensson431 71653 wrote:
Varför ska du köpa en 3gs när iphone 4 kommer om 5 dagar?
Kanske för att en iphone 4 kostar upp mot 10000kr och jag har inte så mycket pengar.
Kommer den inte göra nej
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.