Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Låst till vilken operatör?
-
AuthorPosts
-
Jag har en polare som känner en kille som säljer en iPhone. Men saken är den att han inte vet om mobilen är låst till någon operatör. Han kan inte se eftersom kartongen är inplastad.
Kan man på något sätt se om telefonen är låst utan att behöva öppna kartongen?
Kolla om det står något model number på kartongen och jämför med FAQn här i forumet
menar du på kartongen på baksidan.. på min står det “Assembled in China Model A1303”.. så genom detta nummer kan man se om den är låst eller inte?
A1303 innebär 3GS, hittar du inget som börjar på MC (eller möjligen bara M) och 3-4 tecken till så finns det inte på kartongen
Nu har jag hittat det. Och jag hittade min modell i den bifogade filen på FAQ. Men om min kompis polare har ett annat nummer där som inte ens finns med på listan, innebär det att den är HELT olåst??
Samt så har jag en fråga till.. Transporteras INBART telefonerna(utan tillbehör) till länderna de ska säljas till eller kommer allt redan förpackat??
Jag behöver kanske uppdatera listan – Vad har han för modellnummer då?
Angående leverans, troligen skeppas hela kartongen inplastad från fabrik. Jag har svårt att se 100 svenska Samhall-anställda stå och packa och plasta in kartonger åt Apple… Och få fler än 1% av dem rätt…
jag har inte snackat med polaren än.
mm det kostar nog mer att packa dom i Sverige än vad det gör i tex Kina
Freebo: Han hade MC133KN/B . men denna fanns inte med på listan?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.