Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Låst
-
AuthorPosts
-
Man kan låsa upp på flera sätt men nyaste mjukvaran med nytt baseband går inte låsa upp utan ett sk fake sim och de verkar fungera ganska dåligt
Det beror på vad man menar med låsa upp… Vissa ser jailbreak som en upplåsning, men upplåsning är ju att låsas upp för andra operatörer, så:
Alla iPhones kan jailbreakas.
Alla iPhones med baseband 02.28.00 kan låsas upp för andra operatörer på ett stabilt sätt med yellowsn0w. För detta krävs jailbreak. Och du kan se ditt baseband i Inställningar>Allmänt>Om och kolla längst ner efter modemfirmware 🙂
Om du har under 02.28.00 är det bara att uppdatera till firmware 2.2 för att få 02.28.00, annars funkar inte yellowns0w.
Alla med 02.30.03 kan låsas upp med s.k. fakeSims, t.ex. RebelSIM, men detta brukar vara väldigt instabilt, och går inte att lita på.. Men för vissa fungerar det mkt bra 😀 Och för detta krävs inget jailbreak.
Hoppas detta gav dej svar 🙂
Efter 12 månader kan telia låsa upp för 300 spänn.
Tjenare!
Jag har precis skaffat mig en iphone 3g, 8gb o den är låst till telia o jag vill använda tele2, Den har p.v. version 2.2.1 o modemfirmware 02.30.03?@glidare 31634 wrote:
Tjenare!
Jag har precis skaffat mig en iphone 3g, 8gb o den är låst till telia o jag vill använda tele2, Den har p.v. version 2.2.1 o modemfirmware 02.30.03?Antingen byter du till Telia lr köper ett RebelSIM. Med BB 02.30.03 och BL 5.9 lr högre, går endast RebelSIM 😉 Men om du fick den begagnad är det en helt annan sak, är den det? 🙂
Okej, det var en annan sak.. Är den jailbroken? 🙂
nej, det har den inte, jag har tom återstället pv
men kan man inte göra downgrading?Om den är köpt ganska tidigt så, men hmm… Kolla i Inställningar>Allmänt>Om och sen Serienumret. Vilka är siffrorna 4-5? 🙂
07… Ajdå 🙁 Då är den för ny, du har troligtvis BootLoader 6.2, du behöver ha under 5.8 för att det ska funka 😉 Så köp ett RebelSIM 😀
Då är det lite skumt… Köptes denna iPhone precis när dom släpptes i Sverige?
Nop…den införskaffades runt…då denna tråd skrevs:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/3423-olyckan-var-framme.html
Du menar väl siffrorna 4 OCH 5?…ifrån höger så är nummer “4” en 3a, och nummer “5” en 0a
@carpe 31656 wrote:
Nop…den införskaffades runt…då denna tråd skrevs:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/3423-olyckan-var-framme.html
Du menar väl siffrorna 4 OCH 5?…ifrån höger så är nummer “4” en 3a, och nummer “5” en 0a
Från höger? Nej, från vänster..
Grovt fel där av mig, menade givetvis ifrån vänster. fortfarande 30 som gäller.
@carpe 31664 wrote:
Grovt fel där av mig, menade givetvis ifrån vänster. fortfarande 30 som gäller.
Okej.. Men det lät lite odd.. För siffrorna 4-5 är nämligen veckan som iPhonen tillverkades. Låter skumt med en vecka 30 i februari :confused: Men om den ändå är jailbreakad kan du ju kolla BootLoadern via minicom, kan ju inte skada 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.