Låtarna är borta men minnet är fullt

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Låtarna är borta men minnet är fullt

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Jag har fått lite strul med min jailbreakade 3gs. Hade massa låtar osv på telefonen, låtarna tog jag från en kompis itunes. När jag kom hem så syncade jag telefonen i mitt itunes men det gick inte då den sa att hårdisken på datorn var fullt eller nått liknande och syncningen avbröts.

Nu är alla låtarna på telefonen borta (finns inte i ipoden) men minnet i telefonen är fullt (som om låtarna är kvar nånstans.) Det går inte heller att synca med itunes längre då itunes säger att den inte kan läsa alla filer på telefonen. Misstänker att det är alla låtarna, den inte kan läsa.

Vad göra? Vill ha bort det som ligger och tar plats så jag kan lägga till nya grejer och så att jag kan synca i itunes igen.

Tacksam för hjälp.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Mp3 filerna ligger under /var/mobile/media/iTunes_control/music

vad som händer om du raderar dessa utan att radera själva iTunes databasen på din iPhone kan jag dock inte svara på. Troligen säger väl iTunes
    på din pc eller telefonen att databasen är korrupt eller ngt liknande. Jag är osäker på om den rensar databasen åt dig eller om den ber dig åtetställa

mahoney
    Member

Tack för svaret Freebo. Är inte så haj på detta men var hittar man /var/mobile/media/iTunes_control/music? Kommer bara åt mina tagna bilder om jag går in i telefonen från utforskaren, är det i itunes man hittar det eller?

När jag stoppar in telefonen och startar itunes får jag förljande felmeddelande: Itunes kan inte läsa inehållet i iphone-enheten “mahoneys iphone” gå till fliken sammanfattning i iphone inställningarna och klicka på återställ så återställs telefonen till fabriksinställningarna.

Vill ju helst slippa återställa telefonen då den fungerar som den ska och vill inte bli av med program och dyligt som jag har i telefonen (för det blir man väl?). Det ända är att telefonen säger att den är full men låtarna som tar plats är borta.

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Om du använt ditt egna iTunes innan, så lär telefonen ha blivit säkerhetskopierar där. Då kan du ju ta och återställa den, och sen återskapa från säkerhetskopian. Då är det ju samma saker i din iPhone som förra gånger du anslöt den till ditt eget iTunes.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om den är jailbreakad skall du installera följande från Cydia för att ta bort mp3-filerna som lihher och skräpar:

afc2add
    OpenSSH

Installera sedan iFunbox på PCn så kommer du åt att radera dem

mahoney
    Member

Här kommer en liten uppdate hur det gick för mig…

Kunde inte återställa till en säkerhetskopia pga att jag bytte dator (den andra som mina säkerhetskopior fanns på var/är trasig) Hittade ett program som hette iphonebrowser, som fungerar på liknade sätt som ifunbox och kunde på så sätt ta bort musiken som låg och skräpade.

Itunes kan fortfarande inte hitta min iphone men nu har jag iaf 10 gig ledig på telefonen 🙂

Tackar och bockar för hjälpen jag fick här!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.