Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Legal upplåsning med jailbreak
-
AuthorPosts
-
Hej, har en 3gs med 3.0 i firmware. Jag har jailbreakat den och allt fungerar utmärkt. Jag har beställt en legal upplåsning av 3 som kommer inom kort.
Hur funkar det. Kommer min telefon alltid att vara sim upplåst från och med nu. Dvs kan jag efter upplåsning lägga in senaste firmware och jailbreaka , alt. göra en total återställning utan att bli av med min upplåsning?
Dvs. hänger upplåsningen med oavsett vad man gör mjukvarumässigt från och med nu?@karolin32 45334 wrote:
Hej, har en 3gs med 3.0 i firmware. Jag har jailbreakat den och allt fungerar utmärkt. Jag har beställt en legal upplåsning av 3 som kommer inom kort.
Hur funkar det. Kommer min telefon alltid att vara sim upplåst från och med nu. Dvs kan jag efter upplåsning lägga in senaste firmware och jailbreaka , alt. göra en total återställning utan att bli av med min upplåsning?
Dvs. hänger upplåsningen med oavsett vad man gör mjukvarumässigt från och med nu?Upplåsningen är knuten till telefonens IMEI-nummer (personnummer för oss svenskar:rolleyes:) och oavsett om du uppgraderar FW, jailbreakar eller kör en restore så kommer din upplåsning alltid att hänga med.
Ok, stort tack för snabbt svar.
Jag kan alltså labba hur mycket jag vill och tex. uppdatera mitt baseband, utan att behöva oroa mig?@karolin32 45336 wrote:
Ok, stort tack för snabbt svar.
Jag kan alltså labba hur mycket jag vill och tex. uppdatera mitt baseband, utan att behöva oroa mig?Absolut. Det enda man skall ha i åtanke är att Apple med jämna mellanrum försöker göra livet surt för oss som jailbreakar. En FW uppgradering kan alltså resultera i att ingen kan JBa så innan du kastar in nyaste firmwaren bör du alltså kolla på t.ex George Hotz (geohot) on Twitter, MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter , Dev-Team Blog och forumen om uppgraderingen är JB safe eller ej.
Även om det ibland kan dröja så kan vi nog räkna med att framtida försök att stoppa oss kommer att knäckas. Upplåsningen är som sagt en annan sak men det har du ju redan löst =)
Min egna farhåga är att Apple skall lyckas stoppa oss som JBat från att accessa telefonen via iTunes, den som lever får se…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.