Legal upplåst iPhone 3G med "No service"

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Legal upplåst iPhone 3G med "No service"

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej,

Jag har köpt begagnad en till iPhone 3G och den ser helt perfekt ut. Utsidan då alltså… för mjukvaran verkar lite skumt.

Självklart så jailbreakade jag den och körde in ultrasn0w, men det fungerade inte. Jag provade uppdatera den legalt till den senaste versionen, stoppa in ett telia kort.. men även då hade den problem.
    Så till slut bestämde jag mig för att åka till Telia butiken och försöka få den upplåst den “legala” sättet. De tog uppgifterna, jag betalade 300:- och en dag senare fick jag det fina meddelande “Congratulations, your iPhone is unlocked” i iTunes (efter att jag gjorde en återställning).
    Nu än idag får jag fortfarande “No service”. Jag misstänker att det är själva antenn i telefonen, fast den såg också fint ut. Inga skador eller så.

Det som däremot är det mest skumma är att ibland så får jag full täckning på Telia på edge efter en återställning. Tar jag då ut kortet och sätter in ett telenor kort så får jag ingen service igen. Sätter jag tillbaka telia kortet så får jag heller inte någon service igen.

Går jag in på nätverks lista, så hittar den 5 nätverk och däribland telia och telenor. Väljer jag ett av dessa så får jag varnings meddelande att täckningen är dåligt och att jag bör ändra mina inställningar.

Det här är riktigt skumt… tycker jag. Och jag undrar då givetviss:
    1) Finns det andra som har råkat ut för det här, om så… hur har ni löst det?
    2) Några förslag på hur jag kan fixa detta?

Några svar på eventuella frågor:
    – Jag bor i Nacka, Stockholm.. och täkningen är utmärkt här. både för telia så som för Telenor eller tele2.
    – Jag har öppnat telefonen och kikat på insidan, men allt verkar se bra ut (med ögat). Allt har jag även satt ihop ordentligt igen.

Ha det bra.

/Paul

bozz
    Member
    Post count: 1199

humm, känns det inte som du behöver operatörsinställningar för telenor?

Sen kan du ju ändra till rätt APN:
    inställningar->allmänt-nätverk->mobilt datanätverk –> APN

Har du testat starta om iphonen efter att du satt i ditt telenorkort?

Paul Peelen
    Member

@bozz 44107 wrote:

humm, känns det inte som du behöver operatörsinställningar för telenor?

Sen kan du ju ändra till rätt APN:
    inställningar->allmänt-nätverk->mobilt datanätverk –> APN

Har du testat starta om iphonen efter att du satt i ditt telenorkort?

Nej, de inställningar gäller för datatraffik. No service har nog inget med det att göra. Det är själva täckningen jag inte får.
    Dessutom så är det rätt för telia, men ändå så får jag inte någon täckning.

Jag har testat starta om telefonen så många gånger den senaste veckorna att jag har tappat räkningen…
    Provat allt med flygläge på och av, 3G på och av osv. inget verkar funka.

/P

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det låter som du köpt min gamla vita 3G… Jag hade precis de problem du beskriver, dock var telefonen låst till utländsk (?) operatör och hur jag än gjorde lyckades jag aldrig få Redsn0w att bita sig fast någon längre stund. Bäst gick det när jag skapade en IPSW med maxad root partition via Pwnagetool, detta gav mig Teliatäckning i ngn dag innan den föll tillbaka på noll mottagning och Edge (kunde surfa men ej ringa)

Min gissning är att du har ett HW problem

Paul Peelen
    Member

@freebo 44130 wrote:

Det låter som du köpt min gamla vita 3G… Jag hade precis de problem du beskriver, dock var telefonen låst till utländsk (?) operatör och hur jag än gjorde lyckades jag aldrig få Redsn0w att bita sig fast någon längre stund. Bäst gick det när jag skapade en IPSW med maxad root partition via Pwnagetool, detta gav mig Teliatäckning i ngn dag innan den föll tillbaka på noll mottagning och Edge (kunde surfa men ej ringa)

Min gissning är att du har ett HW problem

hehe, vem vet. Iofs var den här telia låst… men ändå.

Jo, jag misstänker det också. Skall nog kolla lite på ebay för en ny antenn… tror att det är det som är fel. Tyvärr är det skit jobbigt att bytta anten på 3Gn… tycker jag iaf.

/P

vorbis
    Member
    Post count: 45

Apple iPhone 3G / 3GS Antenn Signal Kabel / Flex Kabel
    Här kan du köpa ny antenn till din telefon för ett överkomligt pris. har aldrig handlat därifrån själv men den va billig om inte annat

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@vorbis 44164 wrote:

Här kan du köpa ny antenn till din telefon för ett överkomligt pris. har aldrig handlat därifrån själv men den va billig om inte annat

Jag har handlat från den sidan och de är pålitliga iaf.

Paul Peelen
    Member

@vorbis 44164 wrote:

Tack för tipset, hade inte kollat där än.

@mrcabelguy 44166 wrote:

Jag har handlat från den sidan och de är pålitliga iaf.

Det har jag med, fast de är lite dyra oftast… och deras support är lite dryg ibland… man får alltid svar på danska! suck!

Bestället nu, hör av min om det hjälpte.

Mvh,
    Paul Peelen

Paul Peelen
    Member

En vecka senare, och äntligen fått leverans av mytrendyphone. Tog de 7 dagar att levera paketet till mig… men hur som helst så fick jag leverans.

Det var ett jäkla pillandet, men jag fick den utbytt… problemet är fortfarande det samma.
    Nu är jag inte världens bästa på iPhonens hårdvara, men själva GSM antenn, är det den som finns längst ner bakom micen och USB kabelns ingång? Eller är det bara wifi? Kankse det är någon glapp där.

Några förslag?

Mvh,
    Paul Peelen

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.