Letar efter duktiga it killar/tjejer! Till ett problem jag har!

Front page Forums Övriga ämnen Letar efter duktiga it killar/tjejer! Till ett problem jag har!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 303

Hej, Det är så att jag får ett DNS problem säger datorn!
    Då internet lägger av helt!
    jag har Statisk ip adress (fast)
    Jag har en Dir 655,
    Detta problem kom bara så där från att ha funkat fel fritt länge!
    Internet kan vara på en stund en timma eller så ,sen slutar det .. och jag kommer inte in i routern heller ..så det ända är att dra strömmen.!
    Jag använder mig av u torrent,dropbox,avg, men som sagt de ligger i routern tror ja iaf..på något vänster..

Så någon som har förslag ? :confused:

Edit: har 10/10 lina, samt att nedladdningarna går på 10, men med det avstängt går internet fortfarande segt!:eek:

Miche
    Participant
    Post count: 358

Stänger det av sig lite då och då?

Det är ju väldigt väldigt välkänt att d-link haft problem med deras routrar sen typ 5år tillbaka, det vanliga problemet är att routern flippar ur pga värmeproblem och stänger av sig självt (internet går ner) tills den får för sig att gå igång igen när den kylts av tillräckligt. Kan det vara så att du lider av detta vanliga problem?

Marry
    Member
    Post count: 31

Hade samma problem tidigare. Internet kunde bara dö och enda sättet att få igång det igen var att starta om datorn.
    Visade sig vara uTorrent som bråkade med mitt NOD32 antivirus/brandvägg. La in uTorrent som betrott program och har itne haft problemet igen!

Adrian G
    Member
    Post count: 79

@marry 27301 wrote:

Hade samma problem tidigare. Internet kunde bara dö och enda sättet att få igång det igen var att starta om datorn.
    Visade sig vara uTorrent som bråkade med mitt NOD32 antivirus/brandvägg. La in uTorrent som betrott program och har itne haft problemet igen!

Har samma router som trådskaparen och gjorde samma som du för några veckor sedan.. (okej då, jag bara pillade runt) och till slut löste det sig 😀
    Tror det var tre stycken olika ställen jag ställde in. “Http”, “Firewall” och “Exclusions” 🙂 Bort med Utorrent från alla.

KloN
    Member
    Post count: 125

Jag vill beskylla torrenttrafik när det gäller såna här fel..

Torrenter använder sig av så många anslutningar att vissa routrar kan hänga sig..
    Fast, iofs kan det vara en bra början att kolla antivirus o liknande om du har, men annars går det ofta i torrentklienter att ställa ner antalet anslutningar utan att detta drabbar hastigheterna

trigger_killer
    Member

@klon 28032 wrote:

Jag vill beskylla torrenttrafik när det gäller såna här fel..

Torrenter använder sig av så många anslutningar att vissa routrar kan hänga sig..
    Fast, iofs kan det vara en bra början att kolla antivirus o liknande om du har, men annars går det ofta i torrentklienter att ställa ner antalet anslutningar utan att detta drabbar hastigheterna

Slängde alla torrenter, då funkar det som det skall..men det är nog så som ni säger, för många anslutningar!.. Skall kolla över detta.. hur många anslutn. på 10/10 lina ?:confused:

KloN
    Member
    Post count: 125

@trigger_killer 28287 wrote:

Slängde alla torrenter, då funkar det som det skall..men det är nog så som ni säger, för många anslutningar!.. Skall kolla över detta.. hur många anslutn. på 10/10 lina ?:confused:

Inte hastigheten som bestämmer antal anslutningar, det är routern.
    Jag vet faktiskt inte, men om du hittar inställningarna.. Prova dig fram..
    Börja med att ändra när du inte har någon torrent igång, för det kommer bara bli svårt att märka framsteg om du maxar från början.

molgera
    Member
    Post count: 3

Hade ett liknande problem hemma hos morsan när jag jag använde utorrent på min laptop och var ansluten via Wifi. Då ställde jag bara ner max antal anslutningar i utorrrent till typ 100 och sen så funkade det bra.

trigger_killer
    Member

OK, tack… numera kör ja väldigt lite nerladdningar 😉

Zettervall
    Member
    Post count: 27

Kolla som dom andra säger först ditt antivirus och torrent klienter.
    En sak som också brukar hjälpa är att uppgradera din programvara i routern. Programvaran och guide hur du gör finns på D-links hemsida.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.