Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Leverans rapport Väckning
-
AuthorPosts
-
Hej ny på detta.
Undrar om det går att få leverans rapport när man skickar sms,mms på iphone
det går på andra telefoner.Sen undrar jag går det inte o ha helt avstängd tele när du ska ha väckning.
Tacksam för svar Michael:confused:
@hedehage14 45044 wrote:
Hej ny på detta.
Undrar om det går att få leverans rapport när man skickar sms,mms på iphone
det går på andra telefoner.Sen undrar jag går det inte o ha helt avstängd tele när du ska ha väckning.
Det finns idag två sätt att få kvittens det första är rejält osmidigt. Har man Telia skall du inleda SMS meddelandet med texten *kv# (enligt uppgift har Comviq: kv# och Telenor ## ). Detta ger ett nytt inkommande SMS med leveransinformation men detta SMS kostar säkerligen pengar så SMSar du rejält ofta blir det dyrt
Det andra alternativet är att Jailbreaka och installera t.ex. biteSMS från Cydia för några kronor
Det där med alarm får du nog testa själv, du vet nog hur :rolleyes:
@hedehage14 45044 wrote:
Sen undrar jag går det inte o ha helt avstängd tele när du ska ha väckning.
Det funkar tyvärr inte vilket är en märklig brist eftersom de flesta andra mobiler har haft den funktionen de senaste 6-7 åren minst.
Man kan ju tycka att sånna ‘basfunktioner’ borde vara inkluderade från början, men icke. Skumt egentligen, borde inte vara några större problem för dom att klämma in sånna funktioner.
@kofot 45057 wrote:
Man kan ju tycka att sånna ‘basfunktioner’ borde vara inkluderade från början, men icke. Skumt egentligen, borde inte vara några större problem för dom att klämma in sånna funktioner.
Aldrig haft nåt behov av den funktionen. kan förstå att ni saknar den om ni förlitat er på den innan, men brukar dom inte komma fram?
För att får SMS kvittens testa detta:
iPhoneDelivery – SMS delivery reports finally arrived to iPhone! – GooDiPhone -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.