Leveranstid på telia?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Leveranstid på telia?

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • Author
    Member
    Post count: 200

Tjenare allihopa!
    Tänkte bara fråga om någon vet den ungefärliga leverans tiden om man beställer en iPhone 3G på Telia? Eller om ni vet exakt så går det lika bra! :p

Jag har beställt en nämligen, och efter beställnings bekräftelsen har jag inte hört nått.. Visst det har inte gått så lång tid, men endå!
    Dessutom svarar Telia aldrig på email man skickar!

Vet ni dessutom hur allt kommer att gå till, alltså kommer dom skicka ett kontrakt först som måste skickas tillbaka, eller skickar dom telefonen och kontraktet sammtidigt? :confused:

Svar uppskattas! 😀

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Var det 16 eller 8 gig?

K-mountain
    Member

8 gig… Beställde den via internet

jolinjom
    Member
    Post count: 818

haha, surt, det finns 8 gigare liggande i lkpg

K-mountain
    Member

haha tack 😛
    Vill ju veta hur lång tid det kommer ta, dom e ju inte speciellt snabba på Telia iaf!!

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Tog ca 1 vecka för min kompis 🙂

Har hört från flera att det ligger på ca 1-2 veckor om dom har telefonerna.

K-mountain
    Member

Oooo, beställde du den via internet då eller?
    Om du gjorde, hur gick det till?
    Kontrakt först och sen telefonen ännu senare? Eller telefon och kontrakt sammtidigt, eller bara telefonen? 😛

Sorry många frågor, men man vill ju kolla läget! E sååå jäkla sugen på den nu 😛

K-mountain
    Member

@iPhoneinfo.se 10078 wrote:

Tog ca 1 vecka för min kompis 🙂

Har hört från flera att det ligger på ca 1-2 veckor om dom har telefonerna.

Oooo, beställde du den via internet då eller?
    Om du gjorde, hur gick det till?
    Kontrakt först och sen telefonen ännu senare? Eller telefon och kontrakt sammtidigt, eller bara telefonen? 😛

Sorry många frågor, men man vill ju kolla läget! E sååå jäkla sugen på den nu 😛

Sean
    Member
    Post count: 48

Jag ringde runt till butikerna som säljer iPhone 3g och hörde om de hade den på lager. Hittade en butik på Norrlandsgatan 2 i Stockholm som hade vita och svarta 16gbare på lager. Åkte dit samma dag och fick min lur.

Här kollar du numrerna till butikerna:

Butiker och terfrsljare Kontakta Telia Kundservice – Telia.se

1. Välj iPhone vid fältet Produkt- och Kompetensområde
    2. Välj din ort
    3. Ring

Telia svarar inte på mail för att de har stängt av deras mailsupport, du måste ringa dem. Kom ihåg att anullera din beställning som du gjort på internet om du hämtar den i en butik.

K-mountain
    Member

@sean 10147 wrote:

Jag ringde runt till butikerna som säljer iPhone 3g och hörde om de hade den på lager. Hittade en butik på Norrlandsgatan 2 i Stockholm som hade vita och svarta 16gbare på lager. Åkte dit samma dag och fick min lur.

Här kollar du numrerna till butikerna:

Butiker och terfrsljare Kontakta Telia Kundservice – Telia.se

1. Välj iPhone vid fältet Produkt- och Kompetensområde
    2. Välj din ort
    3. Ring

Telia svarar inte på mail för att de har stängt av deras mailsupport, du måste ringa dem. Kom ihåg att anullera din beställning som du gjort på internet om du hämtar den i en butik.

Tack tack, lite svar fick jag iaf! :p

Men kvar är ändå huvudfrågan:
    Någon som vet hur lång tid det tar för telefonen att komma fram till mig och hur det går till NÄR man har beställt från internet(kontrakt och tele sammtidigt, eller?)

Kan inte beställa från butik nu, det erbjudandet jag ville ha är tyvär slut 😮

Sean
    Member
    Post count: 48

@k-mountain 10149 wrote:

Tack tack, lite svar fick jag iaf! :p

Men kvar är ändå huvudfrågan:
    Någon som vet hur lång tid det tar för telefonen att komma fram till mig och hur det går till NÄR man har beställt från internet(kontrakt och tele sammtidigt, eller?)

Kan inte beställa från butik nu, det erbjudandet jag ville ha är tyvär slut 😮

Det kommer ta runt två-tre veckor innan du har din lur.

K-mountain
    Member

@sean 10150 wrote:

Det kommer ta runt två-tre veckor innan du har din lur.

Ok, hoppas jag får den före det :rolleyes:

Tack för svaret då! 😀
    Nu var denna tråden löst, hoppas jag :p

Jag kan försöka komma ihåg att höra av mig när jag har fått den 😎

K-mountain
    Member

Nu har jag fått abonemanget iaf, simkortet och så.. Men ingen iPhone ännu!
    Kanske imorgon! 🙂

Maah
    Member
    Post count: 20

Jag beställde min söndagen den 31a augusti. Fredagen den 5e september kom kontraktet hem till mig, lade det på posten i lördags och väntar ivrigt… 🙂 Läste på deras sida att leveranstiden är 8 arbetsdagar efter att kontraktet kommit in till dem, om någon fortfarande är intresserad.

K-mountain
    Member

@maah 11317 wrote:

Jag beställde min söndagen den 31a augusti. Fredagen den 5e september kom kontraktet hem till mig, lade det på posten i lördags och väntar ivrigt… 🙂 Läste på deras sida att leveranstiden är 8 arbetsdagar efter att kontraktet kommit in till dem, om någon fortfarande är intresserad.

jag fick ett papper tillsamans med kontraktet(som jag skrev på), och där stod det “Leveranstiden är cirka fem arbetsdagar”. Vad menar dom med det? Från när??

Jag beställde min telefon och abonemanget 19 Augusti, skickade kontraktet (inte säker) 1 sept. Fick SIM kortet idag och abonemanget har startat (8 sept)… Men inget telefon 🙁

SEEEEGT

Jetii
    Member
    Post count: 106

Hej.

Jag beställde min iphone i tisdags (21 okt) och idag fick jag bekräftelsen som jag skrev på och postade innan klockan 16 00 då posten hämstas.

Nu återstår det bara och se hur snabba telia är och jag hoppas verkligen det går snabbt, hoppas på att den kommer nästa vecka på måndag eller tisdag… Kan verkligen inte sluta längta :rolleyes:.

Jetii
    Member

Hej.

Jag beställde min iphone i tisdags (21 okt) och idag fick jag bekräftelsen som jag skrev på och postade innan klockan 16 00 då posten hämstas.

Nu återstår det bara och se hur snabba telia är och jag hoppas verkligen det går snabbt, hoppas på att den kommer nästa vecka på måndag eller tisdag… Kan verkligen inte sluta längta :rolleyes:.

Jetii
    Member

Hej.

Dr.JohnKeller
    Member
    Post count: 13

Hejsan! Förlåt för dra upp ämnet igen men jag undrar hur lång tid det tog för era iphones att komma Mvh John

Dr.JohnKeller
    Member

Hejsan! Förlåt för dra upp ämnet igen men jag undrar hur lång tid det tog för era iphones att komma Mvh John

K-mountain
    Member

@Dr.JohnKeller 22145 wrote:

Min tog 3 veckor.. Fast abonnemanget gällde tidigare och jag fick simkortet tidigare också.. Jag beställde via internet också föresten!

Beställde den 19 aug fick den 9 sept…

K-mountain
    Member

@Dr.JohnKeller 22145 wrote:

Min tog 3 veckor.. Fast abonnemanget gällde tidigare och jag fick simkortet tidigare också.. Jag beställde via internet också föresten!

Beställde den 19 aug fick den 9 sept…

Dr.JohnKeller
    Member

Hej tack för snabbt svar menar du då sen du beställde på telias sida eller är det tre veckor sen du skickade in lappen? eller allt som allt? Jag beställde den 22 fick lappen någon gång innan nyår skickade in den och idag ringde jag och frågade varför det har tagit sådan tid dom hade inte fåt in lappen kan vara för alla röda dagar etc, så därför undrar jag om det var efter du skickade in lappen du fick vänta tre veckor? Det står på ett papper jag fick att det skall ta 5 arbetsdagar
    Mvh

Dr.JohnKeller
    Member

Hej tack för snabbt svar menar du då sen du beställde på telias sida eller är det tre veckor sen du skickade in lappen? eller allt som allt? Jag beställde den 22 fick lappen någon gång innan nyår skickade in den och idag ringde jag och frågade varför det har tagit sådan tid dom hade inte fåt in lappen kan vara för alla röda dagar etc, så därför undrar jag om det var efter du skickade in lappen du fick vänta tre veckor? Det står på ett papper jag fick att det skall ta 5 arbetsdagar
    Mvh

nellihc
    Member
    Post count: 16

Enligt telia ska det ta 8 dagar om du identifierar dig genom e-legitimation eller med MINA SIDOR om du har en sådan, nåt som inte stämmer räkna med runt 2-3 veckor så ska du nog ha din lur och det gäller även om du har fått hem papper att skriva på som du sedan skickade tillbaka. med e- leg slipper du hela den processen

nellihc
    Member
    Post count: 16

Enligt telia ska det ta 8 dagar om du identifierar dig genom e-legitimation eller med MINA SIDOR om du har en sådan, nåt som inte stämmer räkna med runt 2-3 veckor så ska du nog ha din lur och det gäller även om du har fått hem papper att skriva på som du sedan skickade tillbaka. med e- leg slipper du hela den processen

Dr.JohnKeller
    Member

Tog det så lång tid för din iphone ? Om du nu köpte hos Telia!
    Mvh

Dr.JohnKeller
    Member

Tog det så lång tid för din iphone ? Om du nu köpte hos Telia!
    Mvh

K-mountain
    Member

@Dr.JohnKeller 22170 wrote:

Mvh

Allt sammanlagt. Sedan jag beställde den, tills jag hämtade den på posten.. Men jag skickade den lappen man fick samma dag jag fick den..
    Exakt det där med lappen vet jag inte.. men det tog nog mer än 5 dagar har jag för mig…

K-mountain
    Member

@Dr.JohnKeller 22170 wrote:

Mvh

Allt sammanlagt. Sedan jag beställde den, tills jag hämtade den på posten.. Men jag skickade den lappen man fick samma dag jag fick den..
    Exakt det där med lappen vet jag inte.. men det tog nog mer än 5 dagar har jag för mig…

omarra2
    Member
    Post count: 1

har väntat 3 veckor och inte fått nått kontrakt och inte mobilen heller:S beställde en 8gbare från telias hemsida hjälp !

Matheew
    Member
    Post count: 2

Hur lång tid kan det ta innan man får sin 3Gs?

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@matheew 38431 wrote:

Hur lång tid kan det ta innan man får sin 3Gs?

Den släpps ju på fredag, så på fredag kan du hämta ut den på posten 🙂

Viewing 33 posts - 1 through 33 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.