Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Leveranstid Telia?
-
AuthorPosts
-
Hejsan. Är helt ny här. Jag beställde en iPhone i söndags på Telias hemsida och funderar lite på när jag får den. Min kompis beställde den förra veckan på söndagen och fick den i onsdags, så trodde att även jag skulle få min i dag, men än har SMS:et med bekräftelsen att den kommit icke anlänt. Jag har kollat så att numret stämmer etc.
Kollade även på deras tjänst där man kan skriva in en fråga och där stod det att det tog ca åtta dagar vilket jag tycker låter mycket.
Vad tror ni? Har min kompis haft ett jädrans flyt?
Det som står om 8 dagar stämmer nog,även om det kan gå fortare ibland.
Såvitt jag vet är iPhone 8GB tillfälligt slut i lager och har förväntad leverans 2009-05-11, måndag dvs. Så om det gäller 8GB svart så vet du varför.
Samma anledning som mig 🙂 Fast tagit lite längre tid iom massa kontrakt och skit att skriva på tack vare portering (att beställa online suger lite)
Passar på att fråga, vem ska man kontakta när man vill se hur det går med leveransen?
Ringde 90200 idag, de gav mig numret 020-320000 vilket gav mig en webbadress vilket ger mig 90200 igen pga att de prioriterar samtal nu. 🙂
Fick detta mail idag från Telia, där dom berättar att nya iphones beräknas komma v.22.
Inte helt skoj eftersom mitt abb. från Tre till Telia börjar på Måndag.
HejTack för din beställning, tyvärr har vi en tillfällig leveransförsening på iPhone 8GB från vår leverantör. Beräknad leverans kommer att ske vecka 22.
Vi sänder produkten så fort vi har fått vår inleverans.
Med vänlig hälsning
TeliaSonera Sverige AB
Varuförsörjning & Logistik
Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!Fick samma mail jag för några dagar sen och var orolig då jag gick över från tre igår, och idag fick jag avi ifrån gissa vem 😛 Och nu skriver jag detta ifrån min iPhone 🙂
Enligt Telia så ska vi som beställde innan den 5 maj få dom idag lr imorgon.
Vi får väll se hur rätt dom har 🙂Ja har inte fått nått sånt där meddelande om att den e försenad?
och jag bestälde min kl 00.02 den dagen den släpptes från telia 😛
när tror ni att den kommer?, hoppas inte att de tar 3 veckor som det står på deras sida ?
@flameboy93 39568 wrote:
Ja har inte fått nått sånt där meddelande om att den e försenad?
och jag bestälde min kl 00.02 den dagen den släpptes från telia 😛
när tror ni att den kommer?, hoppas inte att de tar 3 veckor som det står på deras sida ?
Tyvärr så är det fler den du som får vänta, alla får vänta tills nästa leverans kommer.
idag frågade ja hur det gick me min telefon , o dem svarar att dem inte kan leverera för ens om 3-4 veckor för då kommer det en ny leverans, ja tyckte ändå att ja va rätt tidig att beställa den , ja säger bara en sak… fuck telia
@filboy 31215 wrote:
Hejsan. Är helt ny här. Jag beställde en iPhone i söndags på Telias hemsida och funderar lite på när jag får den. Min kompis beställde den förra veckan på söndagen och fick den i onsdags, så trodde att även jag skulle få min i dag, men än har SMS:et med bekräftelsen att den kommit icke anlänt. Jag har kollat så att numret stämmer etc.
Kollade även på deras tjänst där man kan skriva in en fråga och där stod det att det tog ca åtta dagar vilket jag tycker låter mycket.
Vad tror ni? Har min kompis haft ett jädrans flyt?
Det har ingenting med flyt att göra…
Det verkar högst troligt att Telia ger folk som portar sina nummer från en annan operatör sina telefoner först, faktum är att en telefonist berättade det för mig att det funkar på det viset.
Och ingen annan på Telia har kunnat ge ett rimligt svar på varför min kompis som beställde exakt samma telefon på exakt samma hemsida med högst en timmes mellanrum, enda skillnaden är att han hade en annan operatör och blev portad snabbt som fan och telefonen hemskickad inom en vecka, jag skulle få vänta i 3-4 veckor till på samma telefon.
Och eftersom jag vet att Telia sitter och kollar igenom forum och bloggar efter missnöjda kunder för att i sin tur kunna posta ett klipp och klistra svar:
TACK SÅ FÖRBANNAT MYCKET TELIA FÖR ATT NI PISSAR PÅ TROGNA KUNDER!
För er som är intresserade så har ni historien här:
SweClockers.com – Forum: Telia pissar på trogna kunder? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.