Lista på butiker i italien som säljer iPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Lista på butiker i italien som säljer iPhone

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Tjena,

Jag planerar en tur till italien och sannolikt blir det väl i nordvästra italien. Givetvis är jag sugen på en olåst iPhone men jag har svårt att hitta någon lista på återförsäljare där.

Jag har hittat en storelocator till vodaphones butiker ( Vodafone ). Men jag har pratat med några butiker där och det verkar som att 3GS säljer bra i italien.

Jag hoppas helt enkelt att någon här vet var jag skulle kunna hitta någon butik där jag kan köpa iPhone, gärna en lista på TIMs ( TIM – Home Page ) butiker som jag kan besöka eller om ni vet några andra butiker som är värda att kolla på.

Har ni några tips på vart jag ska åka?

Tack på förhand

godich
    Member

Jag kan ju passa på att svara på min egen fråga.

Idag fick jag TIMs engelska sida att fungera för första gången (har varit där och letat de senaste veckorna) och där kan man söka efter butiker.

http://www.privati.tim.it/aree_eng/4/8/tim/0,,71_2,00.html

Men någon kanske har något tips på en specifik butik eller ort som kan vara större chans att hitta någon. Eller om de kan tänkas finnas i några andra butiker än hos vodafone och TIMs egna butiker?

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Hittade spikade priser på iPhone hos TIM.
    Apple iPhone 3G S – Apple iPhone – Prodotti – TIM
    16GB – 6 494,24 SEK (619€)
    32GB – 7 543,39 SEK (719€)

Hittade inget postat om detta. Finns det så får jag vär radera (innehållet i) inlägget. 🙂

Kan man handla från denna firma, TIM, från Sverige? Eller måste man köpa den i butik i Italien irl?

godich
    Member

TIM är alltså Italienska motsvarighetenm till Telia, de levererar som jag har förstått det endast till Italien så vi får nog gå till deras butiker.

I de första två butikerna jag har varit i har de varit slutsålda, men priset är ju typ 8 000 SEK. Jag börjar fundera på om det inte nästan är bättre att köpa en vanlig 3G på Telia när jag kommer hem istället eftersom den knappast är värd 4 000 mer än en 3G – 8GB, eller har jag fel?

Kan inte Telia släppa sina svenska priser snart så att man har något att jämföra med, blir så less på att sitta utan någon iPhone och bara vänta…

Miklan
    Member
    Post count: 6

Ska till Kroatien om 1 vecka och kanske tar en tripp över till Italien.

Man kan alltså köpa olåst iPhone i TIM’s butiker? Dessa finns spridda över hela landet?

r_o_n
    Member

E krattig översättning av TIM:s hemsida via babelfish
    Translation result for http://www.tim.it/consumer/homepage.do

Man kan klicka runt och leta efter butik, om de har någon. Alla undersidor är översatta

Miklan
    Member

Apple iPhone 3G S (32GB) – TIM

“Incluso:”
    “TIM card con 5 euro”

Antar att det är kontantkort? Någon som vet? 🙂

r_o_n
    Member

@miklan 38364 wrote:

Apple iPhone 3G S (32GB) – TIM

“Incluso:”
    “TIM card con 5 euro”

Antar att det är kontantkort? Någon som vet? 🙂

Google Translate (med den perfekta svenska det blir vid sådana översättningar).

TIM Card 5 Euro. Genom att köpa denna produkt online kommer du att ha med i paketet en TIM-kort med 5 euro av trafiken inkluderas.

Så de skickar med ett kontantkort till ett värde av 5€ om man köper en telefon.

Miklan
    Member

@r_o_n 38367 wrote:

Google Translate (med den perfekta svenska det blir vid sådana översättningar).

TIM Card 5 Euro. Genom att köpa denna produkt online kommer du att ha med i paketet en TIM-kort med 5 euro av trafiken inkluderas.

Så de skickar med ett kontantkort till ett värde av 5€ om man köper en telefon.

Låter trevligt, kan man ju passa på att ringa någon kul italienare 😛

Miklan
    Member
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.