Lite frågor.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Har fått i uppdrag av en vän som importerat ett gäng låsta 3gs’er om jag kan låsa upp dem, får en för besväret så är ju lätt värt 😉

Har en av telefonerna här nu och infon är som följer:

Simlås: Telenor (danmark)
    Baseband: 5.12.01
    Bootrom: 6.4
    Model: MC131
    Fw: Ingen aning men antar 3.1.3

Har tänkt Jb’a dem med Spirit för att sedan låsa upp dem med Ultrasn0w.

Problemet är ju dock att då han säljer dem som olåsta och köparen uppdaterar till 4.0 kommer simlåset att gå i igen, då det är bundet till jailbreaken. Så har iallafall jag förstått det.

Finns det någon väg runt detta? Andra tillverkare har ju upplåsningskoder, lås upp en gång och sedan är det klart.
    Kan man på något sätt permanent få bort ett simlås utan att muta någon Telia anställd?

Har inte kommit igång än då jag behöver ett telenorkort för att aktivera telefonen, går uppenbarligen inte att hackivera dem längre..

Har spenderat åtskilliga timmar framför google och läst på olika forum nu men inte hittat någon bra information, då 90% av googleträffarna endera går till gamla sidor eller scamsidor..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

3.1.3 JBas enklast med Spirit men då krävs orginal SIM-kort så där kommer du ingenstans. Alternativet är Redsn0w och sedan upplåsning med Ultrasn0w (kolla iclarified.com) men bara om de har gamla bootromet och är JBade tidigare med SHSH lagrade … Annars blir det 4.0. Glöm mutor

Grattis till en gratistelefon… Eller iPod Touchen kanske jag ska säga

dallebull
    Member

Så du menar att de är låsta med MSIN? :S Låter inte vettigt någonstans, var bombsäker på att det var MNC eller MCC på sin höjd :/

Haha iPod Touch, just nu är det på sin höjd en tegelsten då den inte är aktiverad.

Dessutom svarade du inte alls på min fråga eller verkade läsa hela posten då det är ganska uppenbart att det inte är en gammal bootrom, eller att de inte är JBade eller har någon SHSH då de är nya i kartong.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Finns ingen unlock om du inte har samma kvalitéer som Freebo nämde.

Ha så kul med iPod touch och vänta på att Frodo (geohot) ska fixa en unlock snart.

Han har ju tydligen redan exploitat den.

Khayman
    Member
    Post count: 31

Då vet man att man inte ska köpa olåsta iphone 3gs av folk man inte känner!

mossarelli
    Member

@khayman 70434 wrote:

Då vet man att man inte ska köpa olåsta iphone 3gs av folk man inte känner!

Det värsta tycker jag när folk hittar en iPhone 4 på en bar och sen kommer hit till forumet och vill ha hjälp med att låsa upp den.

Usch

dallebull
    Member

Faktum är ju att orginalsim kommer vara kontantkortet jag aktiverar telefonen med, så att den e snodd och jag vill låsa upp den kan ni ju trycka upp nånstans, den va inplastad och oöppnad när jag fick den.

Så lagom kul att man tror vara kriminell för att man vill låsa upp ett gäng iphones på riktigt och inte ha nån halvdan upplåsning som fösvinner vid update…

Får väll fråga nånannanstans då är folk kanske är lite mer hjälpsamma och inte sarkastiska -.-

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det tar en stund att inse Mossarellis ironi, stanna en stund så förstår du vad jag menar 🙂

mossarelli
    Member

@dallebull 70440 wrote:

Faktum är ju att orginalsim kommer vara kontantkortet jag aktiverar telefonen med, så att den e snodd och jag vill låsa upp den kan ni ju trycka upp nånstans, den va inplastad och oöppnad när jag fick den.

Så lagom kul att man tror vara kriminell för att man vill låsa upp ett gäng iphones på riktigt och inte ha nån halvdan upplåsning som fösvinner vid update…

Får väll fråga nånannanstans då är folk kanske är lite mer hjälpsamma och inte sarkastiska -.-

De flesta uppdlåsnignar brukar försvinna när man uppdaterar modemet.

Nej du har inte stulit några iPhones men det finns folk som gjort det.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mossarelli 70436 wrote:

Det värsta tycker jag när folk hittar en iPhone 4 på en bar och sen kommer hit till forumet och vill ha hjälp med att låsa upp den.

Usch

Jepp. Jag vet

dallebull
    Member

Hmm går det inte att ta bort operatörslås sedan uppgradera till 4.0 utan att uppgradera modemet?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.