Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › lite frågor angående jailbreak för 4.1
-
AuthorPosts
-
Hej!
är noob här.
jag har en iphone 3g på 4.1 och har svårt att hitta ett jailbreak som funkar bra.
någon som har något tips på jailbreak eller hur man gör?tack
EDIT: jag kör windows 7 64bit
Körde denna guide som ssnd länkar till och den fungerar alldeles utmärkt. 🙂
Tack!
Men har redan provat att det jailbreaket, och det gör så att min telefonikon försvinner, inget nätverk överhuvudtaget,och cydia har vit ikon!
När den va jailbreakad på redsn0w provade jag att återställa ios till 3.1.2 i iTunes och det funkade, så jag jailbreakade min 3g som nu va på 3.1.2 med jailbreakme.com. Sen säger iTunes att den inte kan återställa säkerhetskopian för att jag har fel operativsystem och måste uppgradera till IOS 4. Så jag kan inte få tillbaks mina gamla appar eller kontakter eller något, så jag sket i det och återställde till 4.1.
Så nu är jag tillbaks på ruta 1 igen.. hehe 🙁Hade ganska exakt dom problemen, men blåste om telefonen helt med iTunes installerade 4.1 och ställde in som ny iPhone (inte gammal säkerhetskopia)
Sen följde jag denna guide till punkt och pricka och det funkade 🙂
Hoppas det hjälpte.
Lycka tillTack!
men med att ställa in som ny iphone.. då försvinner allt gammalt man har gjort, alla appar och sånt va?:o
vill inte förlora dem, men om det inte är så, provar jag ditt tips imorrn, tack!Dom går att synka in senare när du fått telefonen och jailbreaket att funka som det ska.
Du kan även läsa in säkerhetskopian vid ett senare tillfälle (kontakter sms etc)
Jag är ingen expert, men det funkade i alla fall för mig då jag ställt in den som ny, jailbreakat och sen efteråt fixat in appar och säkerhetskopia…
ok,tack, ska testa =)
Men, ska jag återställa säkerhetskopian när den är jailbreakad eller innan jag jailbreakar den?:)
Efter att den är jailbrekad
Tack som fan!
Det funkade 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.